Gå til innhold

3 mnd, fullammes og gikk plutteslig fra å bæsje 1-3 ganger dagen til nå hver 4-6 dag...noe å gjøre med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frykter det vil gå som med barnet til en venninne, komme over alt når det først kommer etter 10-14 dager (han økte også gradvis antall dager i mellom etterhvert).

Junior virker ikke til å ha ubehag, men fjerter som en mann :( Bæsjen som kommer er tykkere i konsistens og lukter ikke som den gjorde, det må jo bli sånn når den holdes tilbake så lenge. Noen gode forklaringer på hva som egentlig skjer når barn ikke bæsjer så ofte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min på 3 mnd bæsjer sjelden. Sist gang gikk det 12 dager, og da kom det ikke så mye som jeg hadde trodd ;-) Hun bæsjet mye oftere da hun var yngre. Jeg ringte barselpol. og fikk vite at babyer som fullammes nyttegjør seg så mye av det de får i seg at det blir lite "avfall" igjen...

Skrevet

Så vidt jeg vet er det ofte økedøgn som gjør at bæsjemønsteret hos fullamma barn endres sån, dvs de får omtrent nok melk (så du merker kanskje ikke selv at han vil ha mer mat), men nyttiggjør seg en større andel av stoffene i den. Kanskje det kommer litt oftere om du tilbyr puppen oftere? (Eller kanskje ikke.)

Skrevet

Kan ikke si at økedøgn har hatt noe å si ang avføring her i gården hvertfall, men jeg opplever at det er veldig opp og ned, forskjell fra uke til uke nesten! Eller i perioder. Men det er tydeligvis helt normalt med barn som blir fullammet.

Noen ganger kommer det hver dag, andre ganger hver 3-4 dag her i gården, og da kommer det myyye! ofte to fulle bleier, sånn at det akkurat kommer litt utafor på strømpebuksa :D

En gang gikk det en hel uke, og så var det litt hver dag igjen... Så som sagt... veldig forskjellig :)

Skrevet

Takk for svar. Da er det egentlig bare å se det an og håpe det ikke kommer ut i allle retninger når det først kommer. Synes jeg ser det for meg om det skulle skje når han sitter i bilstolen...

Skrevet

Samme greiene her. Går ofte en uke i mellom, og dessverre så ender det stort sett med at vi må spyle han i dusjen.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...