kinaputten Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 her har mini fått en hel tann, dvs den er brutt igjennom og er halvt oppe og nabotanna er like rundt hjørnet. Men huttetu for noen netter vi har for tiden! Han legger seg fint i 7-8 tiden og sover til ca midnatt, men etter det er det et spetakkel uten like. Han virkelig hyler og det gjør så vondt. Tar han opp i senga til oss, for ikke snakk om at han vil roe seg videre i sin seng. Han hulker og vrir og vender på seg, sparker meg i puppene og vil også helst øve litt på krabbinga midt på natta. Gir dere paracet hver natt når det står på som værst? Pappan må sove på sofaen i stua siden bestemor er på gjesterommet. Om dagen er han god som gull og ingenting plager han da, bare om natta at disse helsikkes tennene bryter igjennom. Noen som har effekt med å heve sengeenden (skrives det sånn? ble litt i tvil når jeg så ordet Annet man kan gjøre? Han bruker jo rav smykket sitt på dagen
lillespire08+10 Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Kjenner meg igjen i det du skriver Men, fortsatt ingen tenner som har brutt igjennom her. Har vurdert paracet, som brukes mot tannpine, men ikke gitt. Hun har roet seg ved nærkontakt, og har sovet ved siden av meg når det har stått på som verst. Plages bare på natta her og, men er litt gæren i munnen på dagtid også. Pappan skal sove på sofaen i natt her og, haha! Men, heve sengeenden?? Sånn at det letter på trykket på en måte? Hmm...ikke tenkt på! Du får teste ;-) Ellers er det bare å bite tenna sammen (!) og vite at det løsner plutselig :-) Her i Norge har vi Dentinox, smertestillende som smøres inni munnen, men det funker ikke på mine barn. God bedring :-)
kirvill Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Her har gutten fått sine 7. tann nå når han straks er 7 mnd.. :-) De to-tre første var det ingen plager med, men merket ekstra sutring på de to siste spesielt.. Forsøkte paracet en gang, ingen effekt, så da droppa vi det videre. Dentinox hjelper også lite synes vi. Men nå har det ikke vært på langt nær slik du beskriver deres tannhverdag, så vi har ikke gjort stort mer enn trøst og kos.. :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 huff ja, dette høres VELDIG kjent ut, vi sliter med det samme her også nå:/ Lilleloppa er veldig forkjøla og tett, i tillegg til at den åttende tanna ligger rett under tannkjøttet og venter, så jaaah, nettene blir deretter kan man si, og det starter som regel rundt midnatt her også... Vi samsover, men der hun vanligvis roes ned av puppen, må jeg nå sette meg opp og bysse og bysse og bysse litt til, og det er ganske så slitsomt hele natta igjennom:/ Men jeg tenker litt ang. Paracet- de skal jo få 20 tenner totalt, og hvis man skal gi dem Paracet ved hver eneste tann blir det jo ganske så mye etterhvert, i tillegg så er det jo ikke alltid så lett å vite akkurat HVA som er årsaken til den urolige søvnen- det trenger jo ikke å være tenner heller, men utviklingssprang, separasjonsangst osv... Så jeg holder ihvertfall litt igjen, men gir det i ekstreme tilfeller, som i natt f.eks, der hun knapt sov mellom hvert utbrudd, og jeg holdt på å gå på veggen av søvnmangel- etter mange netter i det siste med lite søvn på oss begge... Heve sengeenden hjelper vel bare mot tett nese, og ikke tenner vel? Har du prøvd Dentinox forresten?
kinaputten Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2011 Stakars våre små og hva de skal gjennomgå og stakars oss som ingen søvn har fått siden tidlig i svangerskapet :/ Jeg setter meg også opp og bysser for etter den 100 oppvåkning så vil selv ikke min puppoman ha mere pupp Har en sånn gele som skal numme gommene, vet ikke hvor god jeg synes den er. Ska til Gibraltar snart og da skal jeg kjøpe dentinox der + noe som heter teething powder. Det med å heve sengeenden leste jeg et eller annet sted, skal se om jeg finner linken, fant det http://www.xn--barnogsvn-r8a.com/?page_id=45 Tror også det er utvikslings sprang i tillegg til tenner, krabbing like rundt hjørnet. Hvordan får dere forresten dem til å legge seg ned flatt når de bare vil stå på knær?
Ante:) Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Slik har vi det og. Jenta er i overkant av 6mnd og har fått to tenner i underkjeven. Vi gir paracet de kveldene/nettene hun har det vondest. (når hun er umulig å få roet og vi har prøvd alt), da har paraceten alltid hatt god effekt. På dagen er hun ikke spesiellt plaget, men når det klør som verst så hun ikke får sove dubben sin på dagtid, bruker jeg å smøre dentinox på gommene, slik hun klarer å ta smokken og etterhvert sovner. Ikke alltid det har like god effekt, men noen ganger. Vi har hevet hodeenden på senga og når vi forsøker å ta det bort, så har hun flere oppvåkninger og sover mer urolig. (har prøvd det endel ganger:) Det fungerer jo på både tett nese og forkjølelser, ved ørebetennelser og ved tannfrembrudd syns vi:) Lillevenn har begynnt å stå på knær å gynge frem og tilbake, men hun detter ned etter en liten stund. Så trenger ikke legge henne ned pga det enda:) Problemet med henne er på natten, når hun snur seg på magen. Hun har aldri klart å slappe av på magen, så da våkner hun å begynner å romstere i sengen halvveis i søvne, helt til hun våkner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå