Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Venter vårt første barn og min samboer jobber offshore. Første året jobber han 4/4 men vil neste år gå over til 2/4 rotasjon. Jeg jobber selv 100% og stor sannsynlig jobber 100% stilling når ut igjen.

Er det andre som er i samme situasjon med full jobb? Samt til dere erfarne med barn før..hvordan håndterer dere hverdagen alene i denne perioden? Og har mannen/samboer noen "plikter" når han først er hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) Har en sønn på 3 år, og mannen har jobbet 4/4 helt siden han var født:) Jeg har jobbet 100% siden gutten vår var 1,5år, og det er ingen problem. finst jo mødre som har barna alene hele tiden, vi er jo heldige som bare er alene 4 uker om gangen. Rutiner med gutten vår synest jeg er lettere når jeg er alene, da er det kun jeg som styrer skuta. Når han er hjemme henter han ofte gutten litt tidligere i b.hagen, lager middag, vasker klær. osv. selfølgeli lager jeg også middag og gjør husarb. men godt med mye avlastning:) Jeg "gruer" meg eller er veldig spent på hvordan det skal bli med 2 barn nå.

Skrevet

Min er ikke offshore da, men er i borrefirma der han er borte i 14dager, deretter hjemme i 14dager :)

Han har hatt arbeide siden vi ble sammen for 4,5år siden, eldste gutten vår er 2år, så han vi en gutt på 7,5mnd. og ei prinsesse i magen i uke 21+4 nå :)

For min del har det hele tiden gått greit, men nå som eldste gutten blir eldre er det jo sårere og sårere at pappan er borte, men det er jo noe vi bare må gjøre så godt vi kan ut av da :)

Pleier prate ofte på tlf. og se bilder/filmer da datan av pappa :)

Etter som jeg har gått så mye gravid i det siste har jeg ikke rekki kommi meg ut i arbeid igjen siden jeg gikk ut i permisjon mars09

Så jeg har bare gått hjemme med barna, og selvfølgelig det kjennes når jeg er aleine med dem, spesilet pga. graviditet osv. men det går supert :)

Faktisk syntes jeg også at det er mye lettere og ha rutiner når vi er hjemme aleine, for da planlegger jeg kunn for meg og guttene, mens når pappan kommer hjem sklir vi fortere ut av det etter som da koser vi oss litt ekstra når han er hjemme liksom.

Så jeg ser både på det som godt og "vondt" at han er så mye borte som han er, men det går det man selv vil skal gå :)

Og selvfølgelig har mannfolke sine plikter når han er hjemme, det er ongen ferie og skulle komme hjem nei :P

Når han kommer hjem er han fulltids pappa, kjæreste og samboer :)

Men vi prøver og passe på at vi bytter litt på med pliktene, som og stå opp anna hver dag noen ganger, legge anna hver dag osv. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...