Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Noen her inne som har brukt avbestillingsforsikringen sin med reiseselskapet for å avbestille sydenturen? Dette er snakk om en tur om 2mnd, og depositum er betalt. Men lurer på om en virkelig må ha legeærklering eller være alvorlig syk for å skulle ombestemme seg ? Grunnen min er at jeg er gravid, og har mistet to ganger på rad rundt 3 mnd, å vil være 3 mnd ca da vi skal reise.. Vil ikke ta sjansen på å være i Mallorca om det skulle skje det verste...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Du må lese vilkårene i reiseforsikringen. De fleste godtar IKKE avbestilling pga svangerskap dog...
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Vi avbestillte i fjor (side vi plutselig fikk et lite fosterbarn), vi hadde lest alle avbest. reglene godt og det var ikke noe problem. Fikk tilbake alt vi hadde krav på. (tror vi bare betale 250 nok pr pers eller no slikt)
Liv & Røre Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Vi har avbestilt og trengte ikke legeerklæring. Fikk igjen det meste, synes å huske vi tapte 1000,- kr.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Med de vanlige reglene får man i alle fall igjen endel fram til 3 dager før reisen. http://www.startour.no/nettstedskart/viktig-a-vite/alt-om-reisen/avbestilling/
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 Dårlig nyhet desverre. Har akkuratt avbestillt flytur til Australia, pga det samme som deg. Ringte forsikringselskapet (gjensidige) som at at det ordnet seg dersom jeg fikk legeerklæring, fikk det og sendte inn alle nødvendige papirer. Men fikk så svar fra de om at de ikke dekket det, da det ikke var alvorlig nok. Men fikk krangla meg til pengene tilbake da jeg hadde fått feil opplysninger til og begynne med da.. Så ordnet seg for meg. Men nå er det ikke sååå lang flytur du skal ut på, så går nok bra:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #13 Skrevet 9. mai 2011 Jeg tenker det går bra jeg Siden det er så lenge til turen er, og vi ikke har betalt mer enn en liten brøkdel av den totale summen! Krysser fingrene ! HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #14 Skrevet 9. mai 2011 Ja du må jo bare prøve, til tross for oss to som har fakta på bordet:) Men kanskje du bare taper dep. hvis du avbestiller nå. Du får sjekke ut imorra:)
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #15 Skrevet 9. mai 2011 Hvis du ikke er interessert i svarene, kunne du kanskje gått rett på reiseselskapets vilkår og sjekket der. Tok meg 2 min å finne at på ving kan du avbestille inntil 42 dager før reisen mot et gebyr på maks 300 kr pr person.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #16 Skrevet 9. mai 2011 Vi avbestilte sydentur for ca 3 uker siden. Vi hadde begge reiseforsikring, men denne gangen kjøpte vi reiseselskapets egen Avbestillingsforsikring som skulle sikre at vi kan rive oss løs fra avtalen om det absolutt måtte skje. Vi ble begge forkjølet og reiste til legevakta(alt annet var stengt i påsken)og fikk en sykemeld.som vi leverte og fikk refundert penger for turen, tapte ca 800 kr. Dette var siste løsning, da det var rett før avreise. Med vanlig reiseforsikring får man ikke refundert penger pga svangerskapsplager(som regel).
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #17 Skrevet 9. mai 2011 Vi skulle til Tenerife for to år siden, jeg var gravid. Og etter en lege time hvor han advarte meg på det sterkeste pga at jeg var disponibel for blodpropp.. så valgte vi å ikke dra, selv med legeerklæring fikk vi ikke pengene igjen, men det var da under en mnd til vi skulle dra. Kanskje det stiller seg anderledes når det er lengre tid.
3 nøtter til Askepott Skrevet 10. mai 2011 #18 Skrevet 10. mai 2011 har du avbestlligsbeskyttelse får du alt utenom omax kr 1000 igjen. har gjort det flerne ganger før jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå