Gå til innhold

Diclocil: Dosering? Lege og HS uenige..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk Diclocil antibiotika på fredag mot brystbetennelse. Legen anbefalte 3•1 tablett a 500 mg. Snakket med helsesøster i dag pga ammeproblemer som følge av betennelsen. Hun ble rystet over at jeg ikke hadde fått beskjed om å spise 4• 1 tablett i døgnet. Det måtte til for å bli kvitt svineriet mente hun. Fikk beskjed om å øke inntaket til fire og å ringe fastlegen for å få flere tabletter slik at jeg kunne ta fire tabletter i ti dager. Fikk ikke gjort det i dag, men ringer vel i morgen. Er spent på hva legen sier til at jeg som pasient ringer og ber om annen dose og flere tabletter.

Hvilken Dosering hadde dere?

Ved 3•1; ble dere kvitt betennelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fastleger er ikke alltid like oppdaterte. Ring fødeavdelingend in og hør, de jordmødrene kan dette godt! Så kan du ringe fastlegen din etterpå:)

Jeg jobbet med jordmødre tidligere og de hadde skikkelig oversikt og rådet legene våre angående dosering av diclocil. Er det ikke noe som heter nasjonalt ammesenter eller noe?

Jeg synes du skal ringe barselavdelingen du hørte til og forhøre deg litt. Jeg husker ikek doseringen selv, det er noen år siden jeg jobbet med det, men vet at Diclocil var det eneste som var godkjent den gangen.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg tok 3x1 per dag og det funket. Det skal sies at legen ville at jeg skulle kickstarte kuren, så tok 3 tabletter i løpet av 3 timer første kvelden. Tror du kan stole på legene så jeg ville tatt det som legen skrev ut og så heller tatt kontakt hvis du ikke merker bedring.

På ammepoliklinikken fikk jeg beskjed om at diclosil ikke hjelper og at det bare var tull å bruke osv osv. jordmødrene ga meg akupunktur og beskjed om å slappe av og tømme brystet. Skjønte faktisk ikke at jeg hadde en bakteriell infeksjon og nektet å innse at det var nødvendig med medikamentell behandling! Jeg kommer aldri, aldri til å stole på dem igjen. Ble helt utrolig dårlig behandlet.

Glad for at jeg til slutt fikk diclosil og ble kvitt helveteskapen! Det funker og det er den antibiotikaen som tar brystbetennelse (fikk apocillina av en annen lege som ikke hadde peil, men da ble jeg bare verre).

Lykke til og god bedring! Vil tro at du merker stor bedring innen et døgn :-)

Skrevet

Legen min skrev ut 4*1. Tok den bare i 5 dager, men hadde gått på en annen antibiotika først i 3 dager (som ikke virka...). Det holdt. Men bare akkurat. Hiv innpå !

God bedring. Begynner nesten å gråte når jeg tenker på de dagene med brystbetennelse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...