Honningmelon Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Er to uker på onsdag siden jeg fødte, og de siste dagene har puppene vært slappe og kjennes tomme ut. De føles aldri fulle ut heller, ikke en gang etter 4 timer. Har det blitt veldig lite melk i de? Jeg har vært langt nede etter fødsel og dermed vært mye stresset, så lurer på om dette kan gå ut over melka mi? Er såpass sliten at å legge inn masse amminger for evt å øke produksjonen, er desverre ikke aktuelt.
Honningmelon Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 9. mai 2011 Jeg er forresten tredjegangs om det har noe å si.
skinnfilla Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Ser at du har en masse innlegg her om diverse og når du er så sliten og langt nede som du er nå ,så bør du få litt avlastning. Har ikke lest alle så vet ikke om du har mann , men dere bør prøve å gi MME så du kan få henta deg litt inn igjen. Har utrolig vondt av deg ,denne tida skal jo helst bare være kos for alle. Sender deg en klem
lillenims Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Stress minsker dessverre melkeproduksjonen, ja. Senk skuldrene, slapp av, og ta den avlasninga du kan få fra venner og familie! At du er 3. gangs har sannsynligvis noe å si også. Kroppen blir flinkere og flinkere på svangerskap, fødsel og amming, og endrer seg mindre fra "normalen" dess flere ganger du har vært gjennom det. Om du fysoilogisk har vært i stand til å lage melk de to første gangene, kan du det denne gangen også. (Noen veldig få produserer ikke melk eller svært lite, men dette er så vidt jeg vet en permanent tilstand.)
Honningmelon Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2011 Å senke skuldrene er desverre ikke så lett om dagen Har fått meg en kraftig knekk som jeg sliter med. Men, er det lite melk som faktisk er årsaken til disse slappe og tomme puppene nå? Jeg merker også at hun suger effektivt veldig kort tid nå, og begynner fort å tygge på puppen. Huff, vil ikke at hun skal være sulten... Det blir ikke akkurat enkelt å få gjort noe med dette da jeg er konstant stresset hele dagen
uhhuhher Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Etter at den verste melkesprengen hadde gitt seg hos meg, hadde jeg også en periode der jeg følte at brystene var små og hadde lite melk. Men gutten la på seg som vanlig og klagde ikke, så da forstod jeg etter hvert at det bare virket sånn på meg, og at det var nok melk. Plutselig hadde han en økeperiode, og så kjentes de fullere en periode. Håper det bare er slik det er for deg også. Ikke kjekt å bekymre seg for lite melk når man har mye annet å tenke på. Den beste måten å vite om hun får i seg nok på, er å veie, så du får nesten ta deg noen turer på helsestasjonen den neste uka hvis du trenger litt bekreftelse. Ellers er det viktig med våte bleier. Hva med å ta en telefon til helsestasjonen og få en avtale med helsesøster eller ammehjelp? Jeg fikk det en uke etter fødsel, og det var utrolig deilig med litt hjelp. Selvtilliten steg mange hakk. Håper det ordner seg!
Honningmelon Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2011 Jeg vet at det kommer en periode der det virker som om melka blir borte, men jeg mener å huske at den perioden skal komme senere enn to uker etter fødsel?! Huff, blir så lei amminga pga alle disse bekymringene over om hun får nok mat Skal veie henne om ei uke har jeg tenkt, så får jo greie på det da. Men, ei uke er lenge å bekymre seg over om hun får nok mat det og...
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Jeg prøvde å amme jenta mi i ca to-tre uker. Men endte opp med at hun gråt og jeg gråt for det gikk ikke. Til slutt ga jeg opp og hadde helt utrolig dårlig samvittighet i rundt ei uke. Etterhvert så jeg hvor glad og fornøyd jenta mi ble og da innså jeg at jeg hadde gjort det riktige. Hun fikk all maten hun trengte, jeg slapp å føle meg som en dårlig mor og det ble rett og slett til en kosestund i stedet. Hun ble som en helt anna jente. Sov hele natta og hun ble roligere. Hva med å pumpe deg å gi det du har på flaske og mme i tillegg? da ser du hvor mye jenta di får i seg og hvordan hun oppfører seg. Om hun blir roligere og sånn. Må være utrolig slitsomt sånn det er nå. Føler virkelig med deg
lillenims Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Skjønner at du er stressa og sliten ja. Hvordan er det med bleiene, har hun 5-8 godt våte bleier pr døgn? Tøm 0.75 dl vann i en bleie for å kjenne hvordan den kjennes ut. Våte bleier er en veldig, veldig god indikasjon på om ungen får nok mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå