Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har fått brev fra St. Olavs om at jeg skal ta 125 i.e. Puregon i 7 dager, begynne 3.juni og ta ultralyd 10.juni.

I dag ringte jeg og bestilte ultralyden, og damen på poliklinikken ble overrasket over regimet, og sa at man vanligvis satte sprøyter i 9 dager og at dosen var lav.

Jeg har sjekka felleskatalogen og dosen er i og for seg i nedre del av normaldosering, men fant ingen ting om behandlingslengde. Er det noen som veit hva som er vanlig, og hva som evt. gjør at "normalregimet" blir fraveket?

Merker jeg ble litt nervøs nå..

Fortsetter under...

Litt uprofft av damen på poliklinikken å reagere sånn, det gjorde sikkert deg veldig usikker.

Jeg har ingen lang erfaring, er igang med første behandling nå, men jeg har iallefall erfart at det varierer veldig hva slags behandling man får! Det tas individuelle vurderinger utifra bakgrunnen til behandling og det finnes ulike "regimer". Jeg tror du skal føle deg trygg på at det du har blitt foreskrevet er riktig for deg. Jeg har lest om doser helt nede i 50 ie, og noen sprayer i tillegg, andre sprayer ikke, osv...

Selv har jeg blitt foreskrevet doser på 150 i 8 dager (kontroll på fredag), og sprayer 3 ganger daglig med suprecur.

Du får ta en telefon hvis du fortsetter å føle deg usikker, det er ikke noe gøy å ikke være det...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...