jippijegharfødt Skrevet 9. mai 2011 #1 Del Skrevet 9. mai 2011 Tenker da på eiendomssalg. Kanskje ikke riktig sted å spørre om sånt, men leker litt med tanken om å begynne med eiendomsmegling. Har fått med meg at jurister med juridisk embedseksamen (gjelder det master i rettsvitenskap også?) kan være ansvarlig megler med blant annet 2 års relevant praksis. Hvordan går man frem i praksis? Hvordan stiller man ved jobbsøking i forhold til de som har gått eiendomsmeglerstudiet? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143209706-noen-jurister-her-som-jobber-som-ansvarlig-megler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 10. mai 2011 #2 Del Skrevet 10. mai 2011 Master i rettsvitenskap er det samme som juridisk embetseksamen. Jurister kan være meglere ja. Du går frem ved å søke på stilling som eiendomsmegler, og tar det derfra. Flere eiendomsmeglerfirma søker etter eiendomsmegler eller jurist når de skal ansette nye medarbeidere. Akkurat hvordan man stiller i forhold til de som er utdannet eiendomsmeglere vet jeg ikke, men som jurist er man bra kvalifisert. Når det gjelder salgsbiten - om man er en god selger - er jo mer personavhengig, der har ikke utdanning nødvendigvis så mye å si. Når det gjelder de praktiske tingene, å forholde seg til regelverket, hvordan man går fram i kjøp/salgsprosessen og overføring av eiendomsrett osv så er man jo veldig godt kvalifisert som jurist. Har også sett at eiendomsmeglerfirma søker etter jurister som oppgjørmedarbeidere, da har man ansvar for at oppgjøret foregår på riktig måte (dette er gjerne de litt større firmaene) Har tenkt på dette yrket selv, men synes ikke så mye om arbeidstidene.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143209706-noen-jurister-her-som-jobber-som-ansvarlig-megler/#findComment-143212666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thricane Skrevet 10. mai 2011 #3 Del Skrevet 10. mai 2011 Jeg ville tro det går like mye på personlighet og kjemi, som hvilke av disse utdannelsenen du har. Skulle du mangle noen fag, så lar det seg jo fint å ta disse ved siden av jobben. Min mann fikk jobb med grunnlag som rørlegger, så det er mulig for alle som virkelig vil. Vet det kom nye regler ang krav til utdannelse, kan ikke helt huske hvilket år de satte fristen for dette. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143209706-noen-jurister-her-som-jobber-som-ansvarlig-megler/#findComment-143212700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jippijegharfødt Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 10. mai 2011 Takk for svar, dere. Er jurist, så når jeg tenker meg om vet jeg at det er juridisk embetseksamen, he he. Får skylde på ammetåke og lite søvn. Jeg kunne kanskje tenke meg å prøve noe nytt og har tenkt på eiendomsmegling. Er ikke sånn typisk selgertype i det hele tatt, men kan jo hende jeg passer til å være megler likevel. Arbeidstidene ja.. Blir vel en del ettermiddager og helger. Syns det der er vanskelig. Veldig greit i forhold til barna å ha en jobb i staten som ikke krever noe mer enn å jobbe 7.5 timer hver dag, men så er det det at en annen side av meg ønsker å satse litt mer på karriere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143209706-noen-jurister-her-som-jobber-som-ansvarlig-megler/#findComment-143212760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 10. mai 2011 #5 Del Skrevet 10. mai 2011 Ja det der med å velge å satse på karriere eller holde på en stabil jobb med ryddige arbeidstider, men som kanskje kan bli litt kjedelig, er vanskelig valg. Er også jobbsøkende jurist, og er veldig usikker på hva jeg egentlig vil akkurat nå Hensynet til barna og familien er jo viktig, men er en del av meg også som tanker veldig karriere. Og det er jo ikke til å komme fra at man veldig ofte tjener ganske mye bedre privat enn offentlig. Blir du en god megler er det oftest godt betalt. Tror ikke nødvendigvis du trenger å være så veldig selgertype for å gjøre det bra, men du må tørre å pushe litt i budrundene. Akkurat på visningen må det vel være viktigere å framstå som seriøs, kunnskapsrik og å sette seg inn i boligens kvaliteter. Det er jo salg å framheve boligens gode egenskaper, men blir ikke det samme som å selge telefonabonnement Det kan nok være en veldig spennende jobb, og om man ikke trives eller synes det er den rette jobben trenger en jo ikke å ha den for alltid Arbeidstidene kan være kjipe, men har du en partner som er innstilt på å være litt alene på ettermiddag/kveld/helg og tåler at du kanskje bli sittende litt i tlf under bundrunder og sånn så trenger det jo ikke å være noe problem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143209706-noen-jurister-her-som-jobber-som-ansvarlig-megler/#findComment-143213248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå