Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 33+2 uker idag (min første) og har så smått begynt å få litt plager som jeg lurer på om jeg ikke er alene om.

For det første så får jeg det jeg innbiller meg er blodtrykksfall innimellom.. det har bare skjedd 3-4 ganger ila de 2 siste mnd, men allikevel. Da får jeg en sånn merkelig følelse i kroppen/brystet når jeg står oppreist.. en sånn trykkende tung følelse også blir det litt tungt å puste. Kjenner jeg kommer til å besvime dersom jeg ikke legger meg ned med beina høyt.

Den andre plagen er rett og slett at jeg føler meg til tider forholdsvis tungpustet. Spesielt hvis jeg gjør noe fysisk, men det kan fint komme mens jeg ligger i sofaen også. Akkurat som om pusterøret er litt trangt... det varer gjerne noen timer også går det over. Jeg er slank og har ingen hevelser... annet enn bittelitt i fingre og tær dersom det er varmt ute.

Ellers har jeg ikke bekkenproblemer, men i øvre del av ryggen. Kjennes ut som musklene virkelig får kjørt seg og våkner ofte om natten/morgenen med veldig vondt/sliten i ryggen.

Noen andre som har hatt dette og/eller vet hva som er årsaken? Skal til jordmor i morgen så tenkte å spørre da.. må meddele at jeg er litt småengstelig :)

Ikke barebare å være gravid har jeg skjønt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene! Jeg får også av og til en sånn rar følelse som du beskriver og det kommer at lavt blodtrykk. Og den tungpustheten er nok babyen som trykker på lungene. Det går over når ungen kommer lenger ned i bekkenet. Jeg er i uke 36 nå og kan puste normalt igjen! Nesten hele tiden. Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...