Gajsa Skrevet 9. mai 2011 #1 Skrevet 9. mai 2011 Lillemor sover fra rundt 10-12, hun har også en halvtimeslur på ettermiddagen, i 3,4 tiden. Jeg har vurdert å kutte ut den lille luren, da hun har begynt å tulle helt ekstremt om kvelden ved leggetid, og om natta. Jeg vet jo ikke om det er dette som er årsaken, men av og til blir luren rundt halv 5, det blir kanskje litt for sent.. Hva sier dere, er det for lite med bare en lur på ett par timer hver dag? -Det skal sies at hun aldri har sovet en hel natt, våkner 2,3,4 ganger hver natt og har bestandig gjort det, men nå har det blitt enda verre, klarer ikke å sovne igjen når hun først våkner..
Tuvabaluba Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Jeg har hørt om flere som går over fra to til en dupp ved 10 mnd, så går jo an å prøve Kan jo være du klarer å forskyve den første duppen litt slik at ikke ettermiddagen blir så innmari lang. Her er vi ennå på to dupper. Lillegutt på 11 mnd er absolutt ikke moden for mindre, selv om vi til tider har litt tull på kvelden/natta her også. Nå sover han 1-1,5 time fra ca kl 9, og det samma i 14-tida. Skal i løpet av sommeren prøve å komme ned på en dupp som starter i 12-tida grunnet bhgoppstart i august.
Gajsa Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. mai 2011 Takk for svar:) Jeg driver og skal tyne henne litt nå, hun begynner jo å gjespe rimelig tidlig på morran, men skal prøve å forskyve litt og litt hver dag. Det er jo ikke mange mndne til hun begynner i barnehage, kan være greit å ha forskjøvet den formiddagsluren litt da, i bhg tror jeg de sover etter lunsj eller kanskje enda senere. Jeg er bare redd hun skal få for lite søvn, men jeg skal prøve dette, kanskje (håpehåpe) blir det bedre på natta da:)
Gajsa Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2011 Det kunne forresten være greit å vite når dere legger bebisene for kvelden også
petite fleur Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Synes det høres lite ut med bare 2 timers lur på dagen, men så er begge mine gutter glade i å sove på dagen. Dvs, min eldste på 3,5 har stort sett kuttet ut sovingen nå, men hender fortsatt at han sover en gang påp dagtid i løpet av helga. Min yngste på 10 mndr sover hele natta fra kl 19-06, og første luren ca kl 08-10. Neste lur er ca kl 13-15. Noen dager forskyves dette, enkelte dager sover han 3 lurer. En ting som er sikkert, er at hvis han sover for lite på dagen, våkner han om natta...... Men babyer er forskjellige
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Min nærmer seg 11 mnd, men han sover fremdeles 2 lurer hver dag på ca 90 minutter. Han legges kl 19.00 og våkner ca kl 06.30. Jeg må ofte inn å dytte inn smokken mellom kl 05-06, men ellers så sover han bra nå. Du får bare prøve deg frem! Unger er forskjellige.
Gajsa Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. mai 2011 Hei! Takk for gode svar. Ja, jeg synes og har alltid syntes hun sover lite på dagen. Et par timer i slengen er noe hun har begynt med nå de siste tre mnd kanskje. Helt fra hun var født sov hun i 20 min i slengen på dagen, bare noen få lurer. Holdt på å bli gærn av det. Men det gikk seg til etterhvert. Har tatt det opp på helsestasjonen, de har sagt, som dere sier, at babyer er veldig forskjellige, og har ulike behov for søvn, og at hun alt i alt per døgn nok får tilstrekkelig med søvn.. Jeg skal til helsestasjonen på torsdag, så jeg skal høre med helsesøster om hva hun synes om å kutte ut den ene halvtimen. Hun sovnet i hvertfall etter 5 minutter igår, stuptrøtt. Jeg er bare redd hun blir for trøtt.. men da får vi kanskje heller legge henne klokka 19 istedet for 1930 da:)
Steget Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Lillemor her er ikke riktig 10 måneder enda, men over 9. Hun sover stort sett fra 10-12 om vi er hjemme. Så har hun en lur rundt 14,30-15,30, da sover hun fra 30-45 min. I det siste har hun vært umulig å legge, så jeg ser fram til vi kan kutte ned til bare en lur, men hun er ikke klar for det enda. Vi legger henne rundt 19 og da sover hun til 8. Men den siste uka har hun skrevet fra 1930-2030, så dermed sover hun lenger på morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå