Gå til innhold

Positiv EL-test pga Hcg ? Noen som vet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde SA for en noen uker siden. Har ikke fått igjen mensen enda. Ca nå skulle jeg hatt eggløsning etter min "gamle" syklus. Tok en test i dag som var positiv. Kan den være positiv pga at Hcg-nivået fortsatt er forhøyet ? Eller har jeg faktisk eggløsning nå ? Noen som vet ? ;) Har ikke planer om å forsøke å bli gravid igjen nå, vil vente med å prøve til etter TR har vært på besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er godt mulig at det er hcg som sitter igjen enda.. jeg hadde positive tester i 3 uker etter utskraping!

håper at tr kommer snart og dere får prøve på nytt :)

lykke til :)

Skrevet

"Tok en test".

Eggløsningstest?

Har du fått en positiv EL test så nærmer EL seg, ja.

hCG påvirker ikke EL tester ;)

Skrevet

Jo, Hcg påvirker EL-testene. Jeg hadde positive el-tester så lenge teststreken på g-testen var like sterk som kontrollstreken. El-testen ble negativ igjen 3 uker etter utskrapning, og da var g-testen positiv helt til jeg fikk tr på dag 31.

Skrevet

Jeg fikk positive eggløsningstester da jeg var gravid, så om du har høye verdier hcg igjen i kroppen enda, så kan dette gi utslag på en eggløsningstest. Jeg hadde knall-positive eggløsningstester i tre dager. Fjerde dagen tok jeg eggløsningstest og graviditetstest samtidig, og jeg var gravid gitt.

Hormonet som frigjøres ved eggløsning er identisk med hcg, bare at hcg har en ekstra liten sidekjede i seg. Derfor kan en eggløsningstest slå ut positivt ved svangerskap, men en graviditetstest kan ikke slå ut på eggløsning. Eggløsningstesten leter etter den kjemiske formelen som er felles får både eggløsning og svangerskap, mens graviditetstesten leter etter den sidekjeden som skiller de to, og som kun finnes i hcg.

Ble du noe klokere? :P Jeg er elendig på å forklare.

Skrevet

Jeg fikk positive eggløsningstester da jeg var gravid, så om du har høye verdier hcg igjen i kroppen enda, så kan dette gi utslag på en eggløsningstest. Jeg hadde knall-positive eggløsningstester i tre dager. Fjerde dagen tok jeg eggløsningstest og graviditetstest samtidig, og jeg var gravid gitt.

Hormonet som frigjøres ved eggløsning er identisk med hcg, bare at hcg har en ekstra liten sidekjede i seg. Derfor kan en eggløsningstest slå ut positivt ved svangerskap, men en graviditetstest kan ikke slå ut på eggløsning. Eggløsningstesten leter etter den kjemiske formelen som er felles får både eggløsning og svangerskap, mens graviditetstesten leter etter den sidekjeden som skiller de to, og som kun finnes i hcg.

Ble du noe klokere? :P Jeg er elendig på å forklare.

Skrevet

Oi, oi, jeg roter FÆLT!!!

Skjønner ikke hva jeg har tenkt med???

Jeg vet jo da også at EL tester slår ut ved graviditet.

Det jeg tenkte på var rett og slett omvent! LH slår ikke ut på g.test, så en vil ikke kunne få en falsk positiv g.test grunnet EL.

Jeg skjønner ikke selv hva jeg roter med. Beklager feilsvar ;)

Når det er sagt, så er det jo mulig at du har EL, for EL må jo en gang komme?!

Kan jo prøve med en g.test for å se om det er mer hCG igjen i kroppen?

Lykke til uansett :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen ! Det var el-test jeg tok ja. Tror nok det er Hcg-nivået som gjør at den er positiv.

Lykke til med prøving og svangerskap alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...