blockarella Skrevet 9. mai 2011 #2 Skrevet 9. mai 2011 Jeg fødte forrigemann der i 2008 og skal forhåpentligvis føde der igjen om noen få dager. Godt fornøyd jeg, regner med at opplevelsen vil være avhengig av kjemi/kontakt med jordmor og barnepleier, i tillegg til belegg på føden. Er jo ofte veldig fullt på denne tiden av året... :-) Noe spesiellt du lurer på? :-)
NostraStoria Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Fødte der ifjor og gjentar suksessen i år, hehe. Jeg følte meg godt ivaretatt og syns at personalet gjorde en helt super jobb! En ting er sikkert, hadde jeg fått jm som kom på vakt rett etter at jeg hadde født så hadde jeg lett byttet henne ut. Hun var både sur og lite koselig. Så husk det, er det ikke noe bra kjemi så har du lov å gi beskjed.
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Min opplevelse var også grei... Fikk nok ikke en veldig bra jordmor, så det ble gjort endel merkelige handlinger av henne - fikk heller ikke mye hjelp med amming.... Så derfor må du (som lillegull og nurket sier) GI BESKJED om det er noe ))
NostraStoria Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 Ikke ammehjelp? Syns de var i overkant nazi på hele ammingen jeg da, særlig når jeg har tidligere blitt operert å skulle finne ut om jeg kunne amme i det hele tatt. De stod oppå meg og klemte alt di kunne på puppene for å få ut litt råmelk til mini. Endte vel med 2 dråper. Når det ikke kom noe ut så fikk jeg bare kommentaren: "Du vil vel amme?!" Følte meg totalt mislykket og presset ikke minst....Sorry HI, ikke meningen å kuppe tråden på noen måte, men måtte kommentere min ganske så annerledes opplevelse når det kom til amming på sus.
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 9. mai 2011 #6 Skrevet 9. mai 2011 Etter en laaaang og ikke minst veldig hard fødsel ble ikke emning en lek akkurat. Babyen var selv sliten etter fødsel og forløsing med sugekopp, så hun var ikke intr i suge noe særlig. De var innom rommet mitt et par ganger til dagen å spurte om det gikk greit, det var det hele. Jeg ble sendt hjem uten melk og med ei lita jente som gikk ned 5-600 gr på kun kort tid. Når jeg etter 5 dager fikk seriøse ammeproblem og kraftig bryst betennelse i begge bryst, ringte jeg de for råd. Ingen hjelp da heller, bare beskjed om å henvende meg en plass. De sa ikke hvor...!!!! Men jeg har nok hatt maks uflaks, så satser på bedre tider denne gang :-) Jeh skal iallefall gi beskjed om jeg føler jeg ikke får nok hjelp!!!
3 nøtter til Askepott Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Møkkaplass, fikk ei barnepleierske som ikke kunne ett norsk ord og snakket dårligere engelsk enn far min. Sa til meg at pappaen bare fikk være der 1 time til dagen, men det gikk jo mannfolk rundt til alle døgnest tider der, så jeg skjønner ikke hvorfor de sa det til meg. FREKKERE folk skal man lete lenge etter og hvis jeg skal føde igjen legger jeg meg på en benk på gangen heller.
pitt-pott-nøtt Skrevet 10. mai 2011 #8 Skrevet 10. mai 2011 Jeg fødte der for noen dager siden. Det er den mest fantastiske tiden jeg har opplevd. Både jordmor og barnepleier var inne hos meg hele tiden. De tok også godt vare på pappaen opp i dette. Noe samboer syntes var veldig bra. Etter du har født hjelper de deg godt igang med ammingen så lar de deg, barnet og pappaen være i fred for å bli kjent. Når du er ferdig på fødestuen blir du fulgt ned til barselhotellet. Der blir du tatt godt imot av jordmor og hun forteller deg litt om oppholdet for deg og far. (hvis han skal overnatte). Du har jordmosamtaler 1 gang til dagen, og undersøkelser av barnet utenom det. Er det ting du lurer på utenom det tar du jo kontakt med personalet. Hotellmaten er også sinnsykt god :-)
NostraStoria Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 Bra opplevelse du hadde fått! Virker ganske annerledes på barselshotellet ifht barselsavdelingen. Under selve fødselen gjorde de en fantastisk jobb. Håper på å oppleve noe lignende nå i sommer!
Solstråla_5 med ny baby imagen Skrevet 10. mai 2011 #10 Skrevet 10. mai 2011 Jeg fødte der i 2009, og var veldig godt fornøyd, både med oppholdet og all hjelp. Jeg hadde en litt fødsel, og måtte ligge på 7g etterpå. Der fikk jeg all hjelp jeg trengte, så er veldig godt fornøyd! Jeg hadde forresten ei topp jm under fødselen, og vil gjerne ha hun igjen! Venter i disse dager på nr 2! Lykke til alle sammen!
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 10. mai 2011 #11 Skrevet 10. mai 2011 Fødte min første der i juni 2008, vil si meg meget fornøyd. Samboer bodde der hele tiden med oss. Vi fikk avlasning noen timer en natt for å sove, så da kom di på barsel å passa ungen. Det var service det!!! Ringte vi ang noe så var di der på flekkenm om det gjaldt bleier, teppe, bind, amming... egentlig alt. Vi brukte vakt tlf noen dager etter vi var kommet hjem, å di sto på som bare det. MEN!!!!!! Nå derimot er jeg i uke 20+ og fikk en helt plutselig blødning i uke 18, første gang ever jeg har blødd i sv.skap. Ringte da føden for å få noe svar, eller hjelp bare noe som kunne roe meg ned. Fikk klar tale tilbake at dette var nok en truende abort å det er ingenting vi kan gjøre. Hade bra!!!! Ringt legevakta, full oppfølging Bebisen har det bra. men det skal Sandnes legevakt ha, di er heilt supre på menneske pleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå