Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Toåringen min er så glad i rosiner, men så mener jeg å ha lest at det ikke er noe særlig sunt. Han spiser veldig sjelden godteri, men får en liten eske rosiner omtrent hver dag til barnetv... Er det usunt?
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 ville ikke gitt det hver da, er mye sukker i:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/barn/vaer_paapasselig_med_inntak_av_rosiner_til_smaa_barn
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Det er vel anbefalt at små barn ikke skal få mer enn omkring 50 gram med rosiner i uken, tror det tilsvarer en eske. Dette er pga muggsoppen som finnes i rosinene. I tillegg er det jo også mye sukker i dem. Ville nok ikke gitt en eske hver dag nei, men er litt redd for denne muggsoppen og skadene den kan gjøre jeg da!
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Det sies at det kan være mugg i slike tørkede produkter, men ellers er det jo bare tørkede druer. Så fortsatt bare en frukt:)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Tørket frukt, jada, Men tørket frukt inneholder masse sukker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå