Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt problemer med å finne ut når jeg skal legge han for å treffe best på trøttheten hans..står opp i nitiden på mårran,fra da sover han 1x 1time og kansje 2-3x 1/2 time resten av dagen..legger han klokka åtte som regel,men lurerpå om jeg skal legge han klokken syv nå,han virker så trøtt da,så en lur klokken syv blir jo bare tull når han skal legges klokken åtte..

Hva gjør du ? dine rutiner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 10 uker. Dagene våre er veldig like, og ser omtrent slik ut:

ca kl 07.15: Hun våkner, ammer, morgenstell, kos

kl 08.45 - 10 sover hun i vognbagen, så er det amming, bleieskift osv.

kl. 11.30 - 14 sover hun i vogna/går tur

kl 14: amming osv

15.30 - 16.30 sover hun i vognbagen/vogna, deretter amming osv

18 - 18.30 sover hun i vognbagen

kl 19 amming, kveldsstell, amming, kos, deretter senga ca 19.30/20. Da sover hun til ca 02/03 før hun vil ha mat, og deretter til ca 07....Hun har spist 6 måltider pr døgn siden hun var 2-3 uker gammel, så vi legger henne for kvelden når hun har spist 6 ganger, uansett om klokken da er rundt 19 eller 20. Noen ganger er dagene våre litt "senere" enn andre fordi hun har sovet lenger, og da hopper vi over siste luren i bagen og legger henne ca kl 19. Er hun tidlig på'n trenger hun å sove litt i 18-tiden, og da er hun i seng ca kl 20. Når hun har vært våken nærmere 1,5 time er hun klar for å sove igjen.

Skrevet

Det er jo bare å prøve :)

Barna er jo forskjellige, så hvis barne ditt sovner 7 når du prøver, så er det ingen fare med det :) Er greit å få inn vaner tidlig :)

Skrevet

Jeg ville bare se andres rutiner siden jeg syns min kar sover så lite på dagtid,så om når han burde legges for kvelden.. han sover jo fra klokken 20 til klokken ni neste mårra,kun avbrutt av mattid,som forøvrig er 4 ganger jevnt fordelt fra klokken ett til klokken 09..

Skrevet

Hei!

Jeg har tvillinger som er 3,5mnd. Jeg har vært veldig usikker på dette med legge tid, men opplever nå, som nevnt før her, at barn er forskjellige :) Mine to har,som oftest, de samme lurene på dagtid, står opp samtidig,samme rutiner og spiser samtidig,MEN legging blir aldri samtidig..De er ulike :) Tv1 sliter jeg ofte med å holde våken ettermiddag/kveld og sovner senest 20. tv2 er lysvåken på ettermiddag/kveld og kan hende jeg ikke får til å sove før 21.30...

Hadde håpet å få de samkjørt her,men foreløpig har jeg ikke klart det. Noen som har noen tips?

Skrevet

Jeg har ingen helt fast rutine på dagen, men legger han alltid i syv-tiden på kvelden. Han begynte tidlig å være urolig på kveldene, så vi la han tidligere og tidligere og det hjalp. Han spiser hver 3-4 time gjennom hele døgnet, prøver å ikke gå etter klokka men amme når han er sulten. Sovinga på dagen har i det siste ikke gått så bra, men jobber med å legge han til faste tider iløpet av dagen. Ca 1,5-2 timer mellom hver lur, fikk tips om det her inne. Står opp i 7-8 tiden på morgenen.

Skrevet

3 mnd og 9 dager :)

0730: Står opp, mat før eller etter vi leverer i barnehagen (kommer an på om han har spist om natten)

9-10 sove

lek og mat

11.30-14 sove

lek, mat, hente i bh

16-18 sove

lek, bade, mat

ca 20 sove

Kanskje våkner han en gang mellom 5 og 7. Viss han ikke våkner blir det mat før bh, spiser han i 5tiden blir det frokost etter bh.

Varierer jo litt klokkeslettene, men dette kan vere et eksempel på vår dag.

Skrevet

Ja har funnet ut at jeg må legge han til å sove med jevne mellomrom på dagtid,han sier ikke ifra på noe vis når han er trøtt å jeg ser det ikke på han heller,så jeg må følge klokken for og beholde humøret hans jennom dagen:)

Så idag la jeg han en halvtime tidligere enn igår og gråt ikke lengre enn i ca et kvarter,så imorgen blir det nok en halvtime til tidligere enn idag igjen..

Skrevet

Jeg legger gutten min mellom 8 og 9, og da sover han 3-6 timer før han må ha mat igjen. Opp i åttetiden på morran igjen... Er ikke så flink til den dagsovingen, mange lurer på rundt en time. Våken 1-1,5 time mellom hver lur og siste økta før kvelden er han oppe ca 2 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...