Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo blitt veldig varmt i det siste og det hender at mini svetter endel.

Bør jeg gi han vann som tørstedrikk eller vil dette ødelegge for måltidene?

Hvordan introdusere vann første gang?

Hvilken temp skal det ha? Og hvor mye bør han få?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forresten 4 mnd.

Skrevet

det er bare å gi vann, kokt og avkjølt. Mini her liker best romtemp på sitt vann og nå som han er over 6 mnd, koker jeg ikke vannet mere.

De skal jo uansett ha vann vedsiden av grøten når du begynner med det. Grøt gjør de ofte tørste+at det hjelper på fordøyelsen.

Det er bare å gi på flaske feks, han drikker sikkert ikke kjempemye til å starte med. Tror min drikker rundt 100 ml på en dag. :)

Skrevet

Vet jo selv hvor tørst jeg blir i varmen, så hvorfor skulle ikke han bli det liksom :)

Skal prøve meg litt frem jeg :)

Skrevet

Jeg begynte å gi pittelitt vann til mini allerede etter hun var 4 uker gammel, altså daglig, for å vende henne til vannet, mht til varmen :)

nå er hun 3 mnd

Skrevet

Amme??? Bare å amme litt så får de tynn og tørsteslukkende melk :)

Ellers kokt og avkjølt vann på flaske.

Skrevet

Ga han vann i dag og han elsket det :) Tror det var godt med litt vann i varmen istedet for varm melk :)

Skrevet

jeg gir vann rett fra springen med skje til snuppa mi på snart 6 mnd. (Ja, helsestasjonen sa jeg skulle gjøre det...altså ikke trengte koke vannet). Hun liker godt vann, og snart kommer jeg til å prøve å gi vann på flaske. Ofte hun takker nei til pupp, men blir veldig ivrig når jeg tilbyr vann.

Skrevet

Gi vann, det er bare bra.

Og husk å ikke kle på for mye hvis babyen din svetter endel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...