Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at man kan farge håret under svangerskapet, selv om det kanskje er greit å gjøre moderat...

Men jeg lurte på om man kan bleke håret? Det er jo noe sterkere...!

Jeg er opprinnelig blond, men har hatt brunt hår i ett års tid nå og er så ufattelig lei....!!

Hvis jeg ikke kan bleke det, noen som har noen tips til hvordan jeg kan få det lysere uten at det blir helt oransje i tillegg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg stripet håret istedenfor å farget hele. Etterveksten viser ikke like godt når det er stripet, og du slipper å bleike det igjen med det første ;)

Jeg har selv stripet håret lysere en gang mens jeg var gravid og det gikk helt fint. Går nok fint så lenge du har et ok hår i utgangspunktet.

Har du rødskjær i håret fra før av? Sjansen er jo stor for oransj da.. For sikkerhets skyld ville jeg tatt en tur innom frisøren :)

Skrevet

Det er ikke noe farlig i forhold til at bleiking er sterkere på håret enn farge nei. Vi som jobber som frisører er jo på jobb selv om vi er gravide vi også:P

Men som hun over foreslo, så ville jeg også anbefalt å stripe håret i flere omganger enn å helbleke håret, det sliter mindre:)

Sånn ellers, så funker det på samme måte som om du ikke hadde vært gravid, men jeg anbefaler å gjøre det hos frisørren, for der er ventilasjonen i rommet noe bedre enn du har hjemme, og man har mulighet til å bruke forskjellige styrker på bleikingen alt etter som hva håret ditt tåler, og trenger.

Skrevet

Hei kine!I have been a hairdresser for 12 years and this time of year allot of women wants to go back blond.you need to understand that this is not an easy or quick process as going brunette.first of all you need to think back of how many times you have been putting a dark colour on.4,6 or 8 times?and did you only apply in your roots or did you apply from root to tip?if you have been applying the colour from root to tip every time you have a "build up" of pigments from mid- lenght to the tip of your hair,and I also expect you have your natural hair colour coming through too.witch means if you were to do a "home job bleach" you hair will end up looking like a rainbow,really blond line in the roots,yellow mid length and often Ginger(orange) on the ends.not a good look for a hot mummy to be.you need to start off with highlights and depending on how long and thick your hair is this is going to be a very expensive change,because hairdressers cannot guarantee that you will be blond enough for your liking first time around,so you might have to go back an re- do the whole thing again until you are happy with the result.the damage:you have to use bleach,it's technically impossible to remove artificial pigments with a "colour" .it's not the bleach that damages your hair,it's the peroxide they mix it with.and depending on how dark your hair is now,say it's a 5,witch is 4 tones from black they would use 6 - 9 % witch is fairly strong so you would very likely have to cut you hair quite a bit too.have a big think about it before you go ahead.xxx Silje

Skrevet

jeg var også bekymret. men jeg har bleket håret 2 ganger i løpet av svangerskapet å det var inngen problem. legen sa til meg og at det var greit så lenge jeg ikke gjorde det en gang i uken hehe =)

Skrevet

Hei igjen!there is no proven danger to mother or baby to use any hair colour,BUT there are some women who change through out their pregnancy and the hair colour might react differently on the new hair that has grown out since they got pregnant,on the other hand nothing happens to other women.I had a customer for years who came to get her roots done as usual every 6 weeks.I mixed the colour and applied as normal,left her to chill out for 45min.when I came back nothing had happened!!!!!all I could do was to start again using a new colour tube and a new bottle of peroxide (just in case there was a fault with the products)well it turned out to be a waste of time because nothing happened.this is very rare,but it can happen.all I'm saying be a little more careful,your hair is fragile and it takes a long time to restore.xxx

Skrevet

Tusen takk for mange bra svar :)

Jeg har jo gått fra å være brunette til blondine før og det er ikke alltid like vellykket!! så mulig jeg heller bør satse på å stripe det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...