*nr4isommer* Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Har fra før Emil Mattias 4 år Emma Noranda 3 år Maks Emilian 1 år De sier det blir gutt, selv om jeg føler jente... så jentenavnet er klart. Siden det er Emil og Emma på de to første med bare 12 mnd mellom tenkte vi det hadde vært kjekt med Maks og Miio med de to yngste med bare 15 mnd mellom. Kom gjerne med andre forslag dere synes passer bedre:-) Hva synes dere da om navnene: Miio Natanel Luka Marinus
prins08prinsesse11. Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 kjempe fine,men med en tvist )) LUKA NATANEL.... ?? )
NostraStoria Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Mio med to i'er? Har aldri sett det før, men syns det er et fint navn! Fine og spesielle navn, men liker bedre formene Mio og Lukas.
*nr4isommer* Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2011 har ikke hørt om Miio med to i`er, men synes det er greit at det ikke er samme skrivemåte som alle andre har;-) derfor vi har Maks med ks og ikke x og mattias med to t`er og ikke th:-) Ja Luka Natanel passet også bra, det har vi ikke tenkt på;-)
prins08prinsesse11. Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 ja,jeg syns de to passa bra! kjempe fine mio,og lukas.. men sammen syns jeg Luka Natanel var finest <3 har selv to navn... min gutt heter Leon Emin....
NostraStoria Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Ikke meningen å være frekk, men med to i'er ser det ut som et desperat forsøk på å være litt spesiell. Hadde heller valgt et navn som var mindre poppis hvis jeg ville hatt noe som ikke var så likt andres navn. Meeeen, det er dere som skal like det, husk det!
*nr4isommer* Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. mai 2011 Er Mio et vanlig navn om dagen da? Er ikke desperat, hehe. ikke forsøk på det heller. liker å være kreativ!
NostraStoria Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Vanlig og vanlig, vet om flere som heter det. Som sagt er det et kjempefint navn uansett hva du velger
Mamita_Linda Skrevet 9. mai 2011 #10 Skrevet 9. mai 2011 Hva med Uno elian? Eller Neo Elian? Eller Lian? Liker også litt rare navn, selv skal min bare hete Adrian
*nr4isommer* Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 9. mai 2011 Bare Adrian? det er da ikke BARE? Kjempefint navn, sto på listen vår med nr 1. Men så valgte vi å kalle han opp etter tippoldeforeldre, samme men jenten vår. Da nr 3 kom hadde vi ikke fler navn å kalle opp etter som vi syntes passet sammen med de to første så nå når nr 4 kommer sliter vi virkelig... hehe
Lemonia Skrevet 9. mai 2011 #12 Skrevet 9. mai 2011 Jeg synes ikke noe om navn med en stavemåte som gjør at den stakkars ungen må stave navnet sitt til alle resten av livet. Det er faktisk utrolig plagsomt. Utover det var ikke navnene i min smak, men Luka Marinus var det beste av de to.
*nr4isommer* Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 9. mai 2011 Ja er enig i det med stavemåte og forklaring av det resten av livet. Men da er det maaange vanlige navn som har det slik. Eks Tomas/Thomas Catrine/Katrine Thea/Tea Kamilla/Camilla osvosvosv Så er en MENGDE navn man må se bort fra om det er stavemåte man skal legge vekt på... da må man velge enkle nav som Mia, Ole, Per og Ida for at man ikke skal finne mulige andre stavemåter;-) Det er hvertfal min mening...
NostraStoria Skrevet 9. mai 2011 #14 Skrevet 9. mai 2011 Vel, har en måtte stave/uttale navnet sitt hele livet så gir en enklere navn til ungene sine - det gjorde jeg. Men så er det jo noen navn som er mer "problemnavn" enn andre. Alle klasseopprop var et mareritt og mange sier navnet feil og det etter flere år(!) Hvorfor ikke bare gå for Mio hvis det er det navnet dere liker?
megh Skrevet 9. mai 2011 #15 Skrevet 9. mai 2011 Jeg syns gjerne annerledes skrivemåter kan gjøre navnet kult. Dessuten. Han kan bare si. Jeg heter Miio med to i'er vanskeligere er det jo ikke da. Velg noe dere syns er fint. Det er mange som vil syns det er kult, noen som vil syns det er rart og uvant, og dere vil sikkert møte noen som ikke liker det i det hele tatt Lykke til. Sliter med navnevalg selv vi
*nr4isommer* Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #16 Skrevet 9. mai 2011 helt enig megh:-) synes det er såå vanskelig med guttenavn. hadde vi ventet jente hadde navnet vært klart, Mara Tollena!!! har jentefølelse til tross for to som har sakt det er gutt. hehe. begge deler er velkomment, ikke missforstå. Men med de tre andre har jeg ikke følt verken eller. denne gangen var jeg HELT sikker på jente fra posetivtest. og egentlig fortsatt tror jeg det er jente...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå