MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 http://barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bilstoler/besafe-izi-combi-x3-isofix.html?manufacturer_id=14 Tenkte litt på å kjøpe det, men er litt usikker.. noen som har noen meninger om dette setet? Lillegutt er 7 mndr og veier snart 10 kg... vi har et britax sete fra før som han snart har vokst ut av...
Lykkemin Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 vår gutt har brukt dette sete nå i 2 mnd(er 7 mnd nå) og er ganske fornøyd.. han sitter høyt og godt, så når han er våken er vi kjempefornøyd.. meeen når han sovner så blir hodet hengende fremover, noe som gjør at en av oss må enten sitte bak og holde det oppe eller at han bruker nakkestøtte.. nakkestøtten fungerer bra, men kun med vanlig body eller klær uten hals/hette.. vi hadde bilstolen i en annen bil for litt siden og da satt han mye bedre, hadde nesten ikke behov for nakkestøtten mens han sov.. hadde han sittet slik i vår bil så hadde vi vært veldig fornøyde med stolen, men som sagt så avhenger det fra bil til bil hvordan de sitter.. våre seter er litt dype, mens den andre bilen hadde et mer flatt sete..
Videlivi Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Vi var veldig fornøyd med dette til hun forrige, men uten Isofix. Vi valgte det som kan settes inn begge veier. Litt tungt å sette inn, men syns det satt godt når det først satt der. Gikk også fint an å stille fra litt liggende til sittende. Vi begynte å bruke det på henne allerede i 5 mnd alder, for da måtte vi levere fra oss det bilsete vi hadde. Syns det var litt for tidlig da jeg ikke syns hun sank sammen når hun sovna, men det har nå godt greit ettersom hun ble større. Hun synker litt sammen i det siste setet når hun sovner og, så det er vel bare sånn det skal være =) Vi har også Britax til vesla nå, og kommer vel til å bruke det så lenge som mulig før vi setter inn be-safe-stolen =)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2011 Du svarte faktisk på AKKURAT det jeg lurte på Vil ikke ha det hvis han ikke kan sove godt i det.. hadde samme problemet med vårt britax sete, hodet hans blei hengende forover, og vi måtte dytte det på plass hehe, var aldri så ille at vi måtte sitte bak å holde på det, men alikevel. Denne gangen vil vi ha et sete hvor han kan sove i en god sovestilling. Vi har også litt dype seter, så da er nok dette setet utelukket Tusen takk for svar =) Du har ikke forslag til et annet sete da ?
Lykkemin Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 vi har brukt en slik nakkestøtte på han når han sover og da går det greit, men som sagt så blir den litt ekkel å ha på om han har på ei jakke med hette feks. http://www.lilleprinsen.no/product/572989/BENBAT_Travel-Friend-nakkestotte-1-4-ar.html har dessverre ikke det for alle jeg kjenner bruker dette setet og overalt hvor jeg så, så blir det anbefalt.. skjønner det forsåvidt for er et knall sete, bare ikke når de er så små og når de sover..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Vi har izi combi x2 til eldste, uten isofix. Vi er veldig fornøyd med det, hun er 3år og 8mnd å sitter bakovervendt i det enda. Hun skal snart få beltestol å da skal lillebror som nå er 9 mnd overta det Regner med det blir i sommer
Meg og alle gutta Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Vi har den stolen i den ene bilen vår og er veldig misfornøyd. Som noen over her sier.. hodet faller frem når han sovner, stolen er utrolig stor og tar MYE plass. Passasjersetet foran er helt ubrukelig plassmessig så lenge stolen står bakovervendt. Jeg har en skikkelig plugg (8 mnd og 11kg) og jeg syns han sitter trangt i det setet. Vi kjører en mercedes stasjonsvogn, altså ikke no spesielt liten bil, og alikevel så blir setet alt for stort. Veldig tungvindt å ta ut og inn av bilen om man skal bytte bil etc. Vi har også ett maxicosi priori sete. Det er vi SUPER fornøyde med. Nå er det ett forovervendt sete, men maxicosi har ett makent i bakovervendt også. (mobi) Han sitter kjempe godt i det, god "liggestilling" på stolen, stolen tar liten plass, men er fortsatt romslig for barnet. Håper du finner en stol som passer for dere
Ane Elise Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Hei, Vi er strålendes fornøyd med denne bilstolen. For med den kan man regulerer i sovestilling med et trykk på en gummipinne rett under stolen, da vippes ryggen bakover. Anbefales den sterkeste hvis dere har en bil med god plass til stolen i baksette. Lykke til!
Makko med to små gutter Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Vi har også forrigje modell... og fornøyd, vel.... - 2,5år gammel er gutten for stor til setet. - Han har greid å knekke en bit av setet når han klatret inn, ergo må vi skifte isopor før lillebror overtar setet... Ellers har jeg lite å utsette på setet. Men har nå kjøpt acto graco (ikke sikker på at jeg skriver det rett), BeLogic, som er bakovervendt til 25kg. Gutten sitter mye bedre, men hvordan små barn sitter veit jeg ikke.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 9. mai 2011 Tusen takk for alle innspill Ser det er ganske delte meninger her. Tror vi rett og slett får prøve setet i bilen, å se åssen det blir Men mulig vi går for britax multitech isteden, har hørt mye bra om det. Har et britax sete nå også som er for 0-13 kg, men vi har ikke vært sååå fornøyde med det.. men kan jo hende dette er bedre Vi får se
MammaBrum Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 Dette blir litt på siden, men: Vi det ser ut som vi har samme Britax sete med samme soveproblem med dyptbaksete som dere, så vi ser vel etter omtrent de samme kvalitetene i neste sete Det ser ut som du har kikka litt på saken, så jeg lurte på om jeg kunne få en oppsummering av hva du har funnet ut? Her om dagen spurte også mannen min om man kunne bruke samme base på et evt nytt Britax sete, aner du? Hvilke andre seter har du sett på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå