kjersti83 Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Har hørt at dette gamle kjerringrådet skal fungere på melkeproduksjon. Nå er ikke akkurat jeg noen blodfan av vørterøl så kanskje munkholm fungerer evt annet alkoholfritt øl? Har prøvd havregryn men kan ikke si det fungerte... Hvilke erfaringer har dere jenter?
desemberbaby10 Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 I forkant av at jeg prøvde dette selv, fant jeg mange delte erfaringer. Noen positive og noen negative. Men min egen erfaring var positiv. Jeg følte meg så og si nær slutten med hele ammingen og dette var siste forsøk på å få opp produkjsonen. Etter noen dager hadde jeg plutselig melkespreng etter 3-4 timer for første gang!!
littlefairy Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Mye mulig, verdt å prøve, et annet tips jeg har fått: Ingefærte!! (nå har jeg ikke sjekket hva som er i de amme-teene rundt omkring), men ingefærte kan man jo lage selv også, og det er en god te faktisk
kirvill Skrevet 9. mai 2011 #4 Skrevet 9. mai 2011 Funket dessverre ikke for meg..men drakk det en del etterhvert, syns det var ganske godt med sitronbrus i ;-)
lillenims Skrevet 9. mai 2011 #5 Skrevet 9. mai 2011 I "gamle dager" brygga man barseløl, som visstnok enten var maltrikt øl (søtt, alkoholsterkt) eller en Milkstout (et ølslag som fremdeles brygges i Storbrittania, den minner om Guinnes, men er mer "fløteaktig" i konsistensen). 2. plass i NM i hjemmebrygging i år var en barselstout Uansett, dette var øl som ble gitt til barselkvinnene, de ble sagt å virke styrkende og å øke melkeproduksjonen. Usikker på hva og hvorfor (og om) det virket, men det er både B12-vitaminer i øl, og mye næring i malt. Dessuten inneholdt disse ølene alkohol, som er kjent for å dempe utdrivingsrefleksen og melkeproduksjonen hos mange. Alkohol er heller ikke heldig for spebarn, særlig ikke helt nyfødte. Ammehjelpen har en artikkel som inneholder noen kjerringråd: http://ammehjelpen.no/artikkel/7/Lite-melk Merk også råda om urter som minsker produksjonen, pass på pizzainntaket feks.... Det viktigste er kanskje å drikke og spise nok - og å slappe av og ikke stresse.
Canari Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 Solbærsaft var rådet jeg fikk, og synes det fungerte godt - frem til lllegull ble lei av denne puppingen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå