Lillegull2011 Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Er 22+3 og har begynt å få mage. Har lenge brukt vanlig bodylotion, men har nå gått over til aloe vera gel som jeg smører på kanskje 2-3 ganger hver dag. Er livredd for strekkmerker! Hva smører dere med? Noen gode tips for å forebygge strekkmerker?
Pogoled Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Jeg smør meg med krem kjøpt på helsekost som er uten parabener.. Den heter Lavera og er med melk og honning; lukter veldig godt og gir god fukt til huden:) Anbefales!
kine Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Jeg smører meg med Dr.Greve sin strekkmerkekrem. Sist svangerskap fikk jeg så sinnsykt mye strekkmerker, og ikke bare er det stygt men det er så sykt vondt. Så jeg håper denne gang at jeg ikke får noen flere!!
Gloria ** Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Bruker Weleda's Svangerskapsolje. Bruke den sist sv.skap også og fikk ingen strekkmerker. Lukter godt! Kan også brukes nedentil for redusert rifting osv. Husk å smøre brystene også da jenter ;-P
2små,rosa&blå Skrevet 8. mai 2011 #5 Skrevet 8. mai 2011 Dette høres nok litt rart ut.. Men jeg smører meg med nattlysolje. Stikker hull på kapslene og samler oljen i et lite glass. Har atopisk hud og det er ikke så mye som funker på meg. Litt dyrt og stress da, så smører meg bare med dette annehver dag. Ellers er det olivenolje eller hudkremen fra Mori. Men ELSKER nattlysolje! Hadde jeg vert millionær hadde jeg kjøpt nok til et helt badekar, hehe...
zassy☆ Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 cacao bodybutter fra body shop, bodylotion fra decleor og jordnøttolje, her smøres det dagen lang hehe.
Undretrollet Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 jeg bruker kokos bodybutter fra body shop, den skal visstnok forbygge mot strekkmerker
Ooops I did it AGAIN Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Smører meg med vanlig body lotion etter dusj. Min erfaring er at det har ikke noe å si. Med første var jeg nøye, smurte meg med jordnøttolje osv osv... Fikk noen få strekkmerker ved navlen. Med nr to orket jeg ikke den det smøringa. Fikk ikke et eneste nytt strekkmerke., Det er nok sant som de sier, det er genetisk. Er det meningen du skal få strekkmerker, så får du de uansett...
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 9. mai 2011 #9 Skrevet 9. mai 2011 Hei, jeg smører meg kun innenfra, med omega 3:) Eneste som hjelper er disse kapslene. Fikk strekkmerker med nr 1 og 2 for 17 og 14 år siden, mens da jeg gikk med sønnen min i fjor, fikk jeg ingen pga jeg spiste 1000mg kapsler hver dag med omega 3. Det smører innvendig og det er jo der det sprekker ifra. Samme gjør jeg denne gangen da kremer ikke vil hjelpe hvis du først er utsatt for å få strekkmerker.
Mrs. Bouquet Skrevet 9. mai 2011 #10 Skrevet 9. mai 2011 Jeg bruker maks mengde med omega 3 kapsler. Fikk masse strekkmerker i puberteten, men har ikke fått noen nye i svangerskapene. Vet ikke om det har så mye å si med omega 3, men har i alle fall har ingen tro på kremer. Men hadde vært interressant om noen smørte den ene halvdelen av kroppen, så hadde vi jo fått svar på om det hadde noe for seg.
Alida*Englebarn Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 Har tre barn fra før og venter mitt fjerde:-) Har aldri fått strekkmerker på magen og tidligere ikke smurt meg. Nå smører jeg meg med Vichy fra apoteket, vanlig body lotion. Det skal sies at jeg fikk strekkmerker på rumpa i alle svangerskapene:-o Vi er merket for livet:-)
Eplebiten Skrevet 9. mai 2011 #12 Skrevet 9. mai 2011 Jeg bruker cacao butter stick som kjøpes på Body shop. Den er beregnet på å forebygge strekkmerker.
missIdasofie* Skrevet 11. mai 2011 #13 Skrevet 11. mai 2011 Bruker også caco body butter fra Body shop, skal visstnok trenge lenger inn i huden enn vanlig krem. Åsså skrubber jeg kroppen med hampvott fra Body Shop hver gang jeg dusjer, deretter smører jeg meg med babyolje. Veit ikke om det vil forebygge strekkmerker, men jeg har fått utrolig deili myk hud! Sambo er ihvertfall veldig fornøyd:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå