litenprins + spire Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Er vel et evig vanskelig spørsmål men : Hva har dere på babyene i vognen nå som det begynner å bli varmere? I helgen har det vært 14 - 18 + grader. Mini er bare 11 dager enda men likevel så føler jeg det blir for varmt med en såkalt vogndress når det er så varmt i lufta?? Har dyne og ullpledd over.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Vognposen har vi lagt vekk for lengst Vi bruker vanlige inneklær pluss en tynn bomullslue når det er så varmt som det har vært i det siste. Han ligger på lammeskinn, og vi varierer litt mellom dyne og ullpledd.. kommer ann på hvor varmt det er, og om det blåser. De dagene det har vært veldig varmt, sånn 18-20 grader, bruker vi bare ullpledd over. Hvis det blåser og er litt kjøligere, sånn 14-15 grader, bruker vi dyne. Lillegutt er 7 mndr forresten.. Hadde han vært så liten som din, ville jeg nok brukt dyne tror jeg.. men hvis det er sånn voksipose du tenker på, så blir det aaaaaaltfor varmt, hvertfall etter min mening. Så en unge i byen her om dagen, da var det sikkert 20 grader kan jeg tenke meg. Han satt i vogna oppi en voksipose, med tjukk fleecegenser og tjukk lue (resten kunne jeg ikke se for han var inni posen..) Jeg grøsset over hele meg, hadde bare lyst å rive han ut derifra! Stakkars unge.. moren gikk selv i en kort shorts og singlett.. hun kan ikke ha tenkt særlig lengre enn frem til nesetippen! Uff..
uhhuhher Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Nå er din yngre enn min, her er han 3 måneder. I dag var det stekende sol her, med litt vind enkelt steder. Jeg gikk i t-skjorte og tynn bukse og var svett. Ungen hadde først på seg body, bukse, sokker, lue og tynn jakke, alt i bomull. Han hadde helseteppe over beina og solskjerm, dvs ikke sol på seg. Etter en kort stund tok jeg av jakken. Han ligger også på lammeskinn, men jeg må vurdere om det er lurt, for med bomullsbody ble han veldig svett på ryggen i dag. Jeg ville tatt bort pleddet og justert hvor tett du pakker dyna etter temperatur og vind. Hadde droppet hel dress og brukt tynn jakke i stedet. Ikke to lag på beina. Hvis du skal ta ham/henne opp, kan du ta et teppe rundt hvis du synes det er kjølig. Personlig tenker jeg mer på om han er for varm enn for kald, for kald blir han aldri i 18 grader med nedi vogn med teppe og klær. :-)
Flaggermusa Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Her har det vært 20 grader i dag, og når vi var ute på tur så hadde mini på seg body, sokker, bukse og en tynn lue. Men han er veldig varm av seg, vognposen og skinnet har jeg for lengst tatt vekk.
litenprins + spire Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2011 Han ligger på lammeskinn her og, derfor jeg synes det blir for varmt med en ulldress oppå body,bukse osv.. Siden det er jo lunt og godt under dyna og ullpleddet tenker jeg.
Babyønske �� Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Min jente er 15 dager. I dag var det i overkant av 20 gr og sol her, men litt vind innimellom. Hun lå da med vanlige klær(body og bukse) og tynn bomullslue. Lå på lammeskinn og hadde dyne over seg. Hun var hvertfall ikke kald for å si det sånn, vurderte til og fra om jeg skulle ta av dynen og legge på et teppe, men siden det blåste, så lot jeg heller dynen ligge løst oppå henne. På dager med mindre sol og lavere temperatur(15-20 gr) har jeg hatt en tynn jakke på henne også. Har prøvd med ulljakke også, men det ble for varmt. Å ta på henne en dress er helt utenkelig med disse temperaturene.
mastermind Skrevet 9. mai 2011 #7 Skrevet 9. mai 2011 Det blåser ikke i vogna, så det meste går nok bra. Her ligger gutten på 3mnd i bukse, body og lue, med dyne. Pledd viss det er veldig varmt. Men pass på om du tar barnet ut av vogna, for det er bare sola som varmer, vi blir lurt til å tro at det er varmere enn det er. Tar på han jakke med en gang han kommer ut av vogna, og har teppet i nærheten. Vi har skinnet i ennå. Er så godt å ligge på...
Rose04 Skrevet 9. mai 2011 #8 Skrevet 9. mai 2011 Her er baby snart 5 mnd, og i dag da det er 18-20 grader hadde jeg på body, sokker og bukse i vogna og helseteppe halvveis over han. Det blir veldig lunt inne i vogna hvis man har kalesjen opp, solskjerm og vogntrekket over bena. Når det var 13-15 grader og litt vind tok jeg på tynt ullteppe istedenfor helseteppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå