Gå til innhold

Hvor mange timer per dag har barna lov å være i bhg??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det 9 timer hvertfall.

Vet ikke om det er "norsk lov" eller bestemt her i kommunen.

Skrevet

Barnehagen til sønnen min har åpent fra 07-17, tror da det er lov å ha de der fra start til slutt...uten at jeg er helt sikker...

Skrevet

Barnehagen vår er åpen mellom 06.45-17.00, men oppholdstida er ifølge barnehageplanen 9,5 time. Vet ikke om dette antallet timer er lovregulert eller opp til hver enkelt barnehage!

Skrevet

Ingen lovregulering.

Skrevet

Dessverre finnes det vel ingen lov om dette, men håper det kommer... Det er vel anbefalt max 8,5 timer på de minste barna.

Gjest Yunie
Skrevet

Dere som HÅPER dette kommer, tenker dere på alenemødre som MÅ jobbe fra 08-16? Som kanskje har lang reisevei etc?

Her kan barna være så lenge de MÅ være i barnehagen. Hva er alternativet da? Ikke alle kan jobbe redusert. Og min jente har aldri klaget på at hun blir levert tidlig og hentet sent. Hun snakker bare om hvor koselig det var i barnehagen.

Skrevet

Det er opp til hver enkelt kommune å sette "grenser" her. Hos oss så har barna i utgangspunktet lov til å være i bhg i hele åpningstiden men mener det er en grense på antall timer per uke, men husker ikke hvor mange. Med åpningstid fra 0630 - 1700 så åpner det for lange dager...

Skrevet

9timer i bhg er fryktelig lenge! Hadde det vært oss voksne som Ble "tvunget" til å være på jobb i 9 timer hver dag hadde det blitt oppstyr. Håper for guds skyld det kommer regler på maxtid for bhg barn. Bryr meg ikke om alenemødre, og alt de de føler de "må", (heller ikke andre foreldre som vil ha ungen i bhg så lenge som overhode mulig fordi de MÅ ditt og datt) jeg bryr meg om hva som er bra for barnet!

Skrevet

Da regner jeg med at du er for stønader til aleneforeldre siden de pr definisjon ikke kan jobbe fulltid hvis barnehager skulle driftes slik du sier. De fleste aleneforeldre "må" nemlig forsørge ungene sine akkurat som deg!

Gjest Yunie
Skrevet

Og ikke alle familier har råd til å redusere.. Barna mistrives ikke i barnehagen og har det gøy. Jeg opplever at uansett når jeg henter min jente i barnehagen så er hun fortsatt ikke sliten, og har det morsomt.

Hva med at alle slutter å bry seg om hvordan andre gjør det og heller fokuserer på seg selv...

Skrevet

Mer enig kan jeg ikke bli, yunie. Blir litt provosert av å lese tråd ut og tråd inn om hva mange av dere synes er best for våre barn. Vi har da alle ulike forutsetninger og ulike muligheter her i livet. Ikke alle forunt å dra senere på jobb, eller tidlig hjem. Nå har jeg ikke barn i barnehage enda, men vet at mi jente nok må være der 8-9 timer flere ganger i uka. Sånn er det bare for enkelte.Og det må vi få takle på vår måte uten at andre skal legge seg bort i det og mene at det ikke er bra for vårt barn. Alle får passe på seg og sitt!

Gjest Yunie
Skrevet

Ikke bry deg om folk som er rike nok og heldige nok til å jobbe redusert. Barna trives stort sett godt i barnehagen. Jeg vil si at det handler ikke om hva alenemødre "føler de må" - det handler mer om hva de faktisk må. Selvsagt kan man leve på et minimum for å ha råd til å jobbe redusert men hva slags liv er det da? Et liv hvor mor ikke har råd til sparing, uforutsette utgifter, kan aldri unne seg noe etc etc, er det virkelig bedre enn å være en time lenger i bhg?

Skrevet

Selvfølgelig burde det vært lovregulert hvor lenge barna har lov til å være i bhg!

Selv om en bhg har åpningtider fra kl 06.30 til 17.00 betyr ikke det at barnet skal benytte hele åpningtiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...