Gå til innhold

Dere som ble gravide med gullegget i April! Hvordan går det?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vanvittig kvalm, og det har holdt på i over en uke nå. Har kjøpt meg seaband, og sverger til de. Tok de av litt i natt, og jaggu spydde jeg på morran i dag. Jeg har klart å holde det inne ved hjelp av å tvinge i meg mat.

Jeg er egentlig veldig glad i mat, men nå er jeg så matlei så jeg dævvar snart. Trodde aldri jeg kom til å bli det. Samme er det med kjøtt, klarer ikke tanken på noe annet enn pølser!!

Ellers er humøret på topp, bortsett fra en konstant fyllesyke:( Puppene er enorme og lever sitt eget liv:)

Har også mensverk, mageknip og stikninger langt nedover beina.

Begynner på uke 8 i morgen, og ul på torsdag:)

Hvordan går det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åyyåyy, på med seabandet igjen;-) Ikke stas med den kvalmen, men samtidig så er d jo et rimelig sikkert og positivt tegn da ;-)

Ligger 2 uker forran meg, 5+4 dager i dag. Perioder med kvalme, ømme bryst og vanvittig oppblåst.. Er nokså tynn fra før, og fikk i sist uke "gratulasjon" på jobben ;"åhh for en fin strutte mage du har fått"... Æhh, har vist lagt litt på meg jeg ,sa jeg bare!! Ingen plan om å fortelle d enda!! Måler hcg, og ligger høyt!! Muli d er 2 rakkere der inne!? :-) 9921 på 5+1!

Men: sliiiiiter max nå og er skikkelig engstelig.. Har brukt wild jam, forstod d slik at d skulle brukes etter el.. Jeg, dumme meg; har brukt d til i går i god tro.... Herregud, er så redd jeg kan ha gjort noe som kan ha skadet min lille spire..

Lykke til på ul!!!

Skrevet

grattis til begge to!!

angåendes wild yam... det finnes så mye motstridende info på nettet... kanskje litt lite forska på... men jeg tror jeg har lest blant anna at det anbefalles a ta den litt lengre ut i svangerskapet for sånne som aborterer. det er jo progesteron det. og man anbefaller jo for noen å gå på crinone, lutinus fram til uke 12! så tror ikke du har gjort så stor skade...

Skrevet

Åhh takk for d ;-) Går på cyclogest, men har trappet ned til 1 pr dag, lege på Hausken sa jeg kunne slutte men d våget jeg ikke...

Krysser fingrene for at d går bra!!! Alltid noe å bekymre seg over!!!

Skrevet

jeg har lest at wild yam skal man ikke bruke FØR El da det inneholder progesteron og det kan forhindre EL

Popstar dette høres da bra ut

Skrevet

Det går nok bra, Fjoggy;) Mange som har hatt i seg værre ting en det:)

I dag er kvalmen mye bedre, må bare komme meg av pc for blir så svimmel. Jeg spøy før jeg skulle legge meg i går og, og da begynte jeg selvfølgelig å grine....ha haha...Når man endelig blir gravid, så sitter man å griner fordi man er så JÆVLA KVALM!!! kniiiiiiis:)

Gleder meg til ul torsdag, håper at vi får se ett bankende hjerte.

Høy hcg, kanskje to ja....bare vent til uke 7, Fjoggy....da blir du nok kvalm da:))

Skrevet

Heihei jenter!

Dere holder ut,skjønner jeg :) Er godt at spirene våre klamrer seg fast for livet,hihihi!

Jeg er 6+6 på vei i dag.Var på ul på lørdag,og fikk se OG høre hjertet slå!!! Man blir jo litt sentimental da :):):)

Fikk ny termin,som jeg ikke akkurat er overbegeistret over.....på JULAFTEN :( Menmen,blir jo verdens beste gave å få da :)

Jeg har forresten ingen graviditetsplager...bare gått opp en størrelse i BH`n ... og spiser for 5!

Skrevet

Åhh, da er du jammen heldig:) Ingen plager, jeg har hatt ett par kvalmefrie timer nå, null siden lørdag. Og det har vært VIDUNDERLIG!!:)

Så fantastisk å høre hjertet slå, også julaften da!!! Så kos, verdens beste julegave:)

Skrevet

Hihi, koselig å ligge på føden på juleafta ;-) Men som du sier:dn beste julegaven ever ;-)

Er d 2 små rakkere i min mage, så kan jeg vell belage meg på en julehelg på føden jeg også!? Har opprinnelig termin 6 jan, men hvem vet!? Skal på ul 18.mai, blir kjempe spennende!!! Gleder meg enormt, samtidig som jeg er vanvittig nervøs.

Har kontaktet Hausken, Frøyaklinikken og urtesenteret i fht min naivitet ved bruk av wild jam, og de mener alle at jeg ikke har noe å frykte ;-)

Har lite symptom, men har lagt på meg 3 kg (kom 1.uken), har en utrolig kulemage og ømme bryst..

Klarer ikke forstå at d virkelig bor 1 eller 2 små vidunder inni meg <3

Fantastisk situasjon vi "aprildamer"er komme i ;-)

Skrevet

Jeg er akkurat likt med deg, popstar, samme uttaksdato og innsettingsdato :-)

Har vært gravid en gang før og hadde da masse symptomer allerede fra uke 5-6 som bare økte på fram til uke10-12, men denne gangen er det minimalt. Skal vel være glad for det iom har et lite gull fra før som krever sitt, men klarer ikke helt å tro på at jeg er gravid foreløpig. UL fredag blir utrolig spennende! Tok en HCG 22 dager etter uttak som var 5300, det kan tyde på tvillinger, så er ekstra spent på om det er 0,1 eller 2 liv der inne.

Min foreløpige termin er såvidt jeg har forstått 28/12, men da har jeg regnet etter siste mens. Mulig det skal regnes etter uttaksdato, men det blir omtrent det samme tror jeg. Så julebaby må påregnes her også hvis alt går etter planen.

Lykke til med ultralyder og det hele!

Skrevet

Hei, popstar!

Du er jammen "skikkelig gravid" :-) Det er jo supert! Kjenner meg igjen i mye av det du beskriver - i mitt tilfelle begynte det å lette da jeg var 12-13 uker på vei, og nå er jeg nesten helt kvitt kvalmen.

Vi har vært på ordinær UL idag :-) Alt så fint ut, og i oktober kommer det, dersom alt går bra, en liten jente. Tenk det!

Har også hatt på mammabukse for første gang idag - men magen er liksom litt for liten fortsatt ;-) Ser for det meste bare litt ekstra feit ut over magen - hehe... Ingen som har gjettet det ved å se på meg enda (de har i alle fall ikke våget seg til å spørre), men så har jeg vært mindre "i sirkulasjon" de siste månedene enn vanlig også.

Du får holde oss oppdatert :-) Lykke til med UL på torsdag!

Gratulerer og lykke til dere andre også!

Skrevet

En liten jente:) Åhhh.....tenk!!

Det er vanskelig å tenke at det ligger ett nurk inni der, spesiellt når man er så kvalm så man holder på å forgå.

Testet akupunktur i går, og hadde ett par fantastiske timer på kvelden. Men natta har vært desto værre. Jeg er ikke noe glad i å være kvalm, og blir ganske så sutrete.

Hva gjorde du for å hanskes med kvalmen?

I natt har jeg vært oppe tre/fire ganger og spist, og jeg er nå så matlei så jeg dævvar snart:/

Skrevet

Hei, popstar!

Ja, vet det er vanskelig å skjønne.. Synes fortsatt det, jeg, og jeg har sett nurket på UL en god del ganger nå, og har også begynt å få mage, men jeg skjønner det fortsatt ikke helt. Tror den store forskjellen der kommer når man begynner å kjenne liv, det gjør ikke jeg enda. Jeg har morkaken på fremre vegg, så må nok regne med at det tar tid før hun kan merkes - men jeg ser i alle fall at hun virrer rundt, sparker og turner inni der når jeg er på UL. Ganske så aktiv :-) (Minner meg skrekkelig om min lillebror...)

Kjipt at du er kvalm om natta, det var jeg også. Hos meg var det 24t i døgnet. Det hendte jeg fikk en liten halvtime "fri" etter å ha spist, men det var slett ikke hver dag.

Skal vi se - hva jeg gjorde...

1) For det første så ble jeg faktisk vant til det, tro det eller ei. Etter noen uker var det bare slik det var, og selv om det var verre denne gangen så hadde jeg også sterk kvalme hele døgnet første gang jeg var gravid, så det var ikke nytt for meg (men den gangen kastet jeg ikke opp).

2) Mye hvile. Sov så mye du kan og hør på hva kroppen din sier. Ta det med ro og fokuser på lystbetonte aktiviteter.

3) Frisk luft og lett trim. Om ikke annet, så sett det ut i en stol :-)

4) Mat og drikke før du står opp. Jeg hadde Kornmo kjeks ved senga og samboeren kom hver morgen med et glass appelsinjuice. Det hjalp! Spise ordentlig frokost før du gjør noe annet.

5) Mat nesten hele tiden.. Jeg spiste lite og ofte, og da ordentlig mat. For meg var det viktig at maten hadde mye smak, og helst også med mye og forskjellig tekstur.

4) Prøv å drikke så mye du kan. Det var litt vanskelig for meg, for jeg drikker vanligvis mengder med vann og mye te, men jeg mistet helt lysten på te og syntes det var vanskelig å drikke like mye vann som vanlig, men jeg tvang det ned, og kastet innpå et glass om gangen og passet på å drikke så mye jeg klarte til maten.

5) Seaband - de funket på meg også. Kvalmen forsvant ikke, men ble lettere. Jeg har sovet med dem også :-)

6) Ellers var det godt med sure ting, og jeg fikk styre middagsmenyen og innkjøpene helt og holdent etter hva jeg trengte. (F.eks orket jeg ikke fiskefilet av noe slag, som jeg elsker til vanlig, men fiskekaker og sushi var godt.)

7) Pass på å ha mange forskjellige varianter pålegg og varier middagsmaten så godt du kan - det hjelper også. Jeg brukte også mye tomat, agurk og paprika på brødskivene - det ga smak, syrlighet og noe å tygge/knase på. Kokt egg var også godt.

8) Når jeg syntes det ble for mye juice (pga syre og kalorier) så blandet jeg juice og iskaldt vann halvt om halvt. Det gjør jeg fortsatt av og til. Av og til unnet jeg meg et iskaldt glass cola også, som kveldskos 2-3 ganger i uka.

Det blir bedre!

Fortell oss hvordan det var etter UL imorgen, da! Jeg er spent :-)

Skrevet

...og der ser jeg at babyhjernen slo inn mhp nummereringen... Hehe..

Skrevet

Høres akkurat ut som meg, bare det at jeg mest sannsynlig er mer sutrete. Er så lei mat og mat og mat, så jeg får helt nok. Prøver å variere pålegg, men får omtrent ikke i meg brød. Ellers har det vært fint lite middag egentlig, da jeg ikke makter å lage.

Seaband har jeg på døgnet rundt, og sitter de feil kan du banne på at jeg brekker meg hundre ganger mer.

Jeg vet jo at jeg er sånn, var jo det under graviditeten for 12 år siden og, da var jeg ung og ville hoppe fra balkongen;)

Nå fikk jeg ta en postafen av legen, men tror du det hjalp?? Neida, her er det nok bare å lide seg igjennom.

Jeg merker som sagt store forskjeller ca hver 3 dag, og det er nok da det dobler seg. Får ta det som ett godt tegn:)

Hvis dette går veien, så bærer nok jeg også en liten frøken under hjertet. Det føler jeg på meg.

Skjønte ikke helt den babyhjernen, jeg....litt treig noen ganger...hihi

Skrevet

Jeg har alltid hørt om ammetåken, ingen har nevnt for meg at man kan bli "litt mindre smart" under graviditeten - men slik føltes det for meg, i alle fall i 1.tri. Det er bedre nå, nesten som normalt, men i ukesvis var jeg rett og slett litt tregere i toppen enn normalt, hoderegningen gikk saktere, jeg måtte av og til lete etter ord, glemte hva jeg skulle si halvveis i en setning.. Samboeren har ledd godt mange ganger og kalt meg "blond". Jeg sa bare at han får nyte det så lenge det varer, det at han nå endelig er smartere enn meg ;-)

Utslaget av dette ser du i det lange innlegget mitt, på hvordan jeg har nummerert punktene...

Uff - kjipt at du sliter sånn. Trøsten er at det går over, og så får du være flink og finne ting å kose deg med underveis - det er viktig, slik at ikke hele tilværelsen blir miserabel - og det viktigste av alt, for meg, er at jeg rett og slett minner meg på at jeg i grunnen gjør hva som helst for å komme til målet, uansett hvor vondt og vanskelig det er. Det er nok for meg, det hjelper alltid.

Tenker på deg, og håper du føler deg bedre snart, og at imorgen blir en fantastisk dag, med kvalme og det hele!

Klem, M

Skrevet

Åh ja, ha ha....nå tok jeg den:) 1,2,3,4,,5,6,4,7 haha

Jeg spilte Buzz forrige helg og tapte hele 5 ganger FEM GANGER!!! Jeg vinner alltid Buzz uansett hvem jeg spiller med. Så jeg er helt klart off om dagen:)

Ja, når man tenker på målet er alt verdt det:) Bedre nå, har spist og tatt postafen...fikk lov av legen:)

Melder i morgen ang. hvordan det går:)

Ha en super kveld:)

Klem M (har også M i fornavnet)

Skrevet

Hei:)

Jeg fikk også satt inn egg 6 april, så er helt likt med deg popstar og HH72:) Her er formen grei. Ikke kjent noe til kvalmen enda. Deilig, men også litt bekymret for det merker jeg. Er jo et "bra" svangerskapstegn!! Men er trøtt, oppblåst og en del murringer. Har i tillegg de siste dagene hatt en del halsbrann. Skal også på UL i morgen. Veldig spent. Kan liksom ikke helt tro det er noe der... men håper inderlig vi får en fin opplevelse!!

Lykke til med ul i morgen Popstar. Måtte vi begge se/ høre et hjerte som slår!!!

Skrevet

Da har jeg vært på UL. Og vi fikk oppleve å se og høre et hjerte som slo;D

Tårene trillet. Er veldig glad nå!!! Knerten ble målt til 10,8 mm, som var akkurat som det skulle være. Fikk termin 29 desember.

Hvordan har det gått med deg Popstar??

Skrevet

Samme her:) Vi er hjemme fra ul der vi så hjerte slo:)) Helt fantastisk, etter å ha fått beskjeden om at jeg hadde 1-3% sjanse til å bli gravid!! Også gravid 3 ganger på ett år!?!? Hmm, stemmer ikke....

Vår lille reke var 11 mm, og jeg har termin 27 desember:)

Skrevet

Gratulerer til dere begge to, damer :-) Det er et vakkert syn, ikke sant?

Popstar - kanskje jeg er aldri så lite synsk? Eller så har jeg bare drevet så lenge i dette gamet at jeg har plukket opp litt og derfor skjønte at det var håp for dere, hehe! Mest sannsynlig det siste.

Jeg, for eksempel, har vært gravid tre ganger på 7 år, hehe...

Klemmer oversendes herved.

Skrevet

Hei og gratulerer til alle!! Til dere som har vært på ul; wow så fantastisk d må være å endelig få bekreftet at d er noe vakkert og levende der inni ;-) Jeg skal på ul på onsd, må si jeg gru/gleder meg.. Spent, samtidig som jeg er redd d skal være noe galt!! Alltid noe å bekymre seg over. Skal bli deilig å få det overstått, og forhåpentligvis går vi ut fra Hausken med eit stort smil ;-)

Har hatt høyt hcg nivå hele veien, så håper jo at d kan være 2 små rakkere der inne <3

God helg og ta godt vare på de vakre magene deres!!

Min er akkurat som en badeball, og for 2 uker siden fikk jeg gratulasjon m graviditet!! "å så fin strutte mage".. Æhh, da var jeg bare 4+5 dager..

Skrevet

Åssen går det, damer?

Jeg er vel ikke akkurat i knallform. Hadde en skikkelig kvalmeuke forrige uke, startet denne med helt ok mandag og tirsdag, for så å spy to ganger i morges og få tilbake kvalmen.

Fikser omtrent ikke å gå på butikken engang før jeg stuper inn døra her. Energi-nivået duger omtrent til å kun ligge her. Men da får jeg bare gjøre det.

Hadde store ambisjoner om å spise ekstremt sunt når jeg ble gravid, men eneste jeg orker er pasta, all kjøtt er æsj!! Heldigvis får jeg dyttet i meg en hel del frukt.

Gleder meg til kvalmen går over og energien kommer tilbake. Ellers har jeg det topp, og gleder meg over nurket i magen:)

Dere da?

Skrevet

Hei igjen alle dere nygraverte med smått i magen. Så heldige dere er som har vært på ultralyd og sett et bankende hjerte! Hvordan gikk det med deg i dag på ultralyden Fjoggy?

Jeg har lite symptomer. Kan kjenne noen murringer til tider og være litt uggen tidlig på morgenen før frokost men det er stort sett alt jeg kjenner (foreløpig). Synes fryktelig synd på dere som er kvalme hele tiden og spyr i tillegg. Men, men hva gjør man ikke for å få oppfylt barneønsket.

Kan ikke helt tro jeg er gravid (6+2) og er til tider litt urolig i forhold til alt som kan skje. Har av den grunn bestemt meg for å ta en dag av gangen og ikke engasjere meg for mye. Lett å si, men i praksis merker jeg det går opp og ned med tankene mine angående graviditeten. I går fikk jeg for eksepel panikk fordi Crinone restene kom ut blodrøde. Trodde alt håp var ute og hadde mest lyst til å bare legge meg ned og gråte. La meg tidlig for jeg orket ikke å sitte å gruble. I dag var Crinone restene helt normale igjen! Tror kanskje det må være såre slimhinner eller noe sånt.

Ringte legen i dag og skal dit på fredag til første legesjekk og for å ta Hcg prøve fredag og mandag for å sjekke om det er stigning. Tenkte det var best å vite før jeg skal på Riksen 26 mai for å ta ultralyd.

Klem, klem

Skrevet

Høres slitsomt ut, Popstar... Men for nurket i magen går jo alt:)

Min form har vært ganske bra. Ikke kvalm. Blir kun litt uvel hvis det går for lang tid mellom måltidene. Var sikker på at jeg kom til å slite veldig med kvalme, da mamma var kjempe dårlig med både meg og min bror... Så jeg skal ikke klage! Men det kan jo fortsatt komme;)

Merker at jeg får veldig fort vondt i ryggen. Har en jobb hvor jeg går og tråkker hele dagen, med to lange vakter i uka på nærmere 10 timer. På mandag måtte jeg gå tidligere da ryggen ikke var god. Ellers er det vel mer at jeg er oppblåst og trøtt. Håper de neste 4 ukene går fort nå...

Fortsatt vanskelig å tro at det bor en bitteliten baby i magen;)

Fjoggy: Har du vært på UL idag??? Spent på hvordan det gikk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...