<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 8. mai 2011 #1 Skrevet 8. mai 2011 Har ei jente som våkner sånn rundt kl fem-halv seks hver morgen. Skjønner ikke helt hvorfor hun MÅ opp så tidlig. Kjenner dagene blir ganske lange da jeg ikke alltid har mulighet til å legge meg på dagtid. Er så trøtt! Noen som har noe tips til hvordan det går an å snu denne trenden? Vet det er noen som bare er morgenfugler,men skulle gjerne fått henne til å sove en liten time til... Hun er nå 7 mnd gammel. Og hun får fremdeles mat iløpet av natten...
tryde Skrevet 8. mai 2011 #2 Skrevet 8. mai 2011 Det er da dagen hennes starter så lenge de er så små er det lite å gjøre, men god søvn på dagen gjør at at hun sover godt på natten. Søvn avler søvn. Er det ikke en pappa inne i bilde?
førstegang...1 Skrevet 8. mai 2011 #3 Skrevet 8. mai 2011 Tror ikke det er så mye å få gjort med det dessverre. Men jeg har også en jente som våknet ca. kl. 5 i flere måneder så føler med deg. Mitt tips er egentlig så enkelt som at du kan legge deg tidligere sånn at det blir mer søvn på deg. Jeg synes det er kjempe kjedelig å legge seg tidlig da man endelig har litt tid for seg selv på kvlelden, men noen ganger trengs det.
kinaputten Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 sånn var mini her også en periodeog det vi gjorde var å ta han opp i senga, såfremst han ikke allerede var der. Vi stod ikke opp, men ble i senga. Og tro det eller ei, men det funka for oss. Og det selv om han var LYSvåken da han våknet i 4-5 tiden Han pludret seg selv i søvn, ble vel kjedelig at mamma og pappa bare sov videre Vel fortiden er han våken hver time i løpet av natta pga tenner, så jeg er en zombie igjen, drømmer om en uke på et sove hotell
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. mai 2011 Skjønner at det er vanskelig å endre når de er så små Er en far inni bildet,men synes det blir litt feil om han skal stå opp kl 5 og reise på jobb kl 7;) I helgene er han flink:) Synes dagene kan bli litt lange i den forstand at jeg har to andre også som krever sitt,så er ikke alltid jeg kan legge meg ned å sove på dagtid heller da det støtt og stadig er noe å ordne osv. Costamummy&mini bamsen: har prøvd å ta henne opp i sengen vår,men da bare klorer hun,lugger,roper og kravler over oss. Ha ha Da er det bedre å stå opp for hun gir seg IKKE! Blir så fasinert over at det går an å være SÅ BLID til en hver tid. Om det er kl 01,05 eller kl 15.00 liksom. Og må jo bare smile tilbake selv om jeg er trøtt som f! Lille solstrålen min er jo aldri sur:) Men ser jo at det er flere av oss som har vært borti dette så får vel bare ta tiden til hjelp og satse på at det snur en dag:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Når legger du henne for kvelden da ? Kan du ikke bare legge henne seinere, så sover hun lengre på mårran? Det er ikke alltid det funker med engang, men gi det et par uker, så burde det gå
Hagla Skrevet 8. mai 2011 #7 Skrevet 8. mai 2011 Har også en liten en som de siste par ukene har begynt å starte dagen veldig tidlig-her snakker vi alt fra 0330-0630! Blir lagt kl.1830 og ammes ofte natten gjennom, er 4,5mnd. Har også barn fra før og det er faktisk ikke mulig for meg å stå opp med han hver morgen, amme hele natten og ha han alene hele dagen. Han sover ute på dagtid og må gås tur med i vogn for at han skal sove på dagen. Det betyr at jeg er ute på tur minst halvparten av tiden han sover på dagtid, i tillegg til å levere og hente i bhg-ofte er jeg på tur ca 3 timer hver dag...Dette hadde jeg aldri klart dersom ikke pappa'n og jeg tok annenhver morgen med mini. Synes ikke det er noe værre for ham som skal på jobb å stå opp "midt på natta" enn for meg. Er jo ingen av oss som kan hvile på dagtid uansett, og jeg er jo foaktisk også våken stort sett annenhver til hver time hele natten og ammer også. Skulle bare mangle at ikke pappa'n tok noen morgener. Sikker på at ikke det kan gjøres hos dere også så får du i hvertfall hvilt litt.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 8. mai 2011 LilleNurketMitt: hun legger seg ca20.00-20.30 hver kveld. Synes det blir veldig sent å skulle legge henne noe senere:) Jeg skal se om jeg kan få gjort noe med den sovingen på dagtid. Kanskje den som ikke er helt ideell! Lille jenta mi sover greit på dagtid så derfor må jeg nok bare prøve å prioritere å legge meg ned å sove litt da. Mannen vil jeg liksom ikke skal måtte ta seg av henne på "natten" selv om jeg kankje burde ha gjort det. Får se an litt til:)
tine0810 Skrevet 10. mai 2011 #9 Skrevet 10. mai 2011 tror jeg sto opp i nesten 1 år i 5 tiden med min gutt....mitt tips: legg deg tidligere på kvelden. Mange som er i samme båt:-)
*Smiley* Skrevet 12. mai 2011 #10 Skrevet 12. mai 2011 Ingen krise om mannen tar 1 ukedag?Da blir det bare en gang i blandt når du trenger å hente deg inn.Ensetse rådet jeg har.De sover som de vil disse små.
LittLykkelig Skrevet 12. mai 2011 #11 Skrevet 12. mai 2011 Hehe.. Min har i en periode nå ønsket å stå opp en gang mellom 2 og 3.. Litt kjipt når han da ligger våken over 2 timer og man skal opp klokken 6 pga jobb. Heldigvis går vel sånt i perioder. Det sies at de sover bedre og lengre når de begynner i barnehage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå