Gå til innhold

Jenta vår er plutselig redd for "fremmede"!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kom som over natten. Hun er nå 5.5mnd og alle andre enn mamma og pappa blir det ramaaaskrik av som regel. Til og med besteforeldre er det nei til nå. Hun har alltid vært så gla i besten sin, men nå er det nei nei nei.. Riktignok bor ikke de i nærheten, men besøkene er flittig. Var der feks nå i nesten to uker for litt over en uke siden. Besten fikk ikke lov å holde henne idag, de som var bestevenner for en uke siden.

Dette er littegrann leit å se på, for hun er tydelig utrygg hos andre og skriker for full hals.

Er deres små redd andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, min baby er allerede redd for "fremmede" i en alder av 2,5 mnd. :( Blir helt stiv i kroppen og hyler helt frenetisk. Bestemor måtte bare holde seg unna da hun var her for noen dager siden. Og kan ikke ta han med bort uten at han blir veldig urolig og redd. Alle som ikke er mamma, pappa, søster eller bror må bare holde seg unna. Går over om en stund, men syntes dette begynte veldig tidlig.

Er helt normalt, men ikke så veldig koseliv verken for baby eller foreldre.

Skrevet

Dette er helt 100% normalt og vil gå over. Bare ikke press henne til å være der hun ikke vil være. Da kan du risikere å gjøre vondt verre.

Her er en bra sak som forklarer godt det med angsten for fremmede http://www.babyverden.no/Har-barn/Barnet-0-1-ar/Psykisk-utvikling/Hvorfor-vil-barnet-bare-vare-hos-meg/?utm_source=AgeAppropriateNewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=BVNLCM09&T=8220601009

Vesla mi har egentlig vært redd fremmede siden hun var 3-4 mnd. Hun var inne i en ganske god periode nå(er 9 mnd), men så fort hun føler seg presset til noe så blir hun redd. Jeg har bestemt meg for å ikke nøle med å gi henne tryggheten hos mamma. For dette vil gå over bare mini får ta ting i eget tempo.

:-)

Skrevet

Min er 7 mnd og har enda ikke vært veldig redd for fremmede. Men hun er litt skeptisk når hun kommer på andres arm, og ser på meg for å se "at det er greit". Og etter litt kos og tull, er hun fornøyd.

Dette er nok veldig individuelt, og de aller fleste barn har vel perioder der de bare vil være hos mamma og pappa.

Skrevet

Det er en normal del av utviklingen og betyr at hun skiller mellomdere og andre mennesker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...