superglad!! Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Natt til lørdag 30.04.11 kom det 2. lille pikebarnet vårt velskapt til verden! <3 En uke før UL-termin, født på mens-termin (til mors store fornøyelse)! Torsdag 28.04 var jeg på sykehuset og fikk modningsakupunktur og ble strippet. Da var det 2cm åpning og myk og fint. Natt til fredag fikk jeg noen timer med modningsrier som stoppet opp på morgenkvisten. Kjente noen tak i rykk og napp på formiddagen, før det satte igang ganske regelmessig fra kl 17. Ca 10 - 5 min mellom hver modningsri. Kl 19 begynte jeg å sjekke opp mot rietelleren. Ikke veldig vondt enda. Når klokken begynte å nærme seg 21 begynte riene å ta seg opp. Jeg ringte mannen og lurte på om han kanskje kunne tenke seg å avslutte jobb snart (ikke så lett å komme seg i fra som musiker;)). Han var hjemme kl 22. For en lettelse! Godt å ha han der som støtte, selv om det ikke var så mye han kunne gjøre. Vi ringte min mor og fikk henne til å komme over for å passe 2-åringen som lå og sov. Kl 23 var vi inne på på fødeavdelingen. Ble sjekket og hadde bare 3cm åpning, men kraftige rier med kun 3min mellomrom. Det var en rolig kveld, så jeg var heldig å få rommet med badekar! Der satt jeg i en time før trengte å legge meg ned litt på sengen. Kl 24 var det 5cm åpning. Da det var 7cm åpning en time senere fikk jeg fentanyl og lystgass mot smertene som begynte å ble veldig intense! Kl 0315 ble vannet tatt og det var 9 cm åpning. Mens jeg jobbet det lille nurket litt ned i bekkenet ble det 10 cm og jeg fikk presse! FYYY så intense smerter!!! (Sist hadde jeg epidural så disse smertene var ukjente for meg) Men visp så var hun der på første pressrie! Superfin som bare det! 3210 gram, 50cm lang og 34cm rundt hodet. Masse hår. Gledestårer spratt! Fødselen hadde gått greit! Apgarscore 10 av 10 mulige. Fant puppen så og si med en gang. 3 små pyntesting på meg. Fikk eget rom med dobbeltseng til meg og mannen. Et par skjønne dager på pasienthotellet. Takk til verdens beste jordmor og verdens beste ektemann for fortreffelig hjelp gjennom fødsel! Hadde ikke klart det uten dem. Nå koser vi oss hjemme! Nyter den første tiden! Hun sover foreløpig stort sett hele dagen. En lykkelig mor med 2 små velskapte pikebarn... <3 Lykke til dere som venter!!!
feris *fødeklar :)* Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 gratulerer..!! kos dere i barseltiden, en fin opplevelse er alltid gøy å lese
superglad!! Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. mai 2011 Takk, dere! Husker jeg alltid syntes det var en lettelse å lese de fødselshistoriene som var greie og endte godt.. gav meg en følelese av at min fødsel og kunne gå bra ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå