Gå til innhold

Kjærligheta oppe i det hele??

Gullis :)

Anbefalte innlegg

Jeg har fikk konstatert en MA igår uke 8+2 og hadde en SA i uke 6 i desember. Hvordan har dere opplevd at slike ting har påvirket forholdet? Både prøvingen og når det da går galt. Her opplever jeg det som at det tærer ganske godt på forholdet!!! Vi sørger og håndterer det forskjellig, hormoner som raser i alle bauer og kanter og bekymringer og masse følelser på en gang er ikke lett å samkjøre. Hvordan har dere opplevd det?

Fortsetter under...

Trist å høre du har mistet:(

Jeg hadde en SA i ca uke 5 i begynnelsen av april, opplevde da at samboer også synes det er vanskelig, men klarer ikke /vil ikke snakke om det. Men han ser det på meg når jeg syns det er vanskelig og "passer på meg". Tror nok vi har kommet sterkere ut av det hele, blitt mer trygg på han. Og var ikke planlagt gravid så at han støtter meg som han gjør tar jeg som et stort pluss.

Men for all del, det er ikke en dans på roser bestandig her i gården.. Ikke alt er like lett, men får bare leve i troa at forholdet klarer seg.

Vi takler også sorgen forskjellig, men kompromiss er en fin ting. og så har jeg funnet mye trøst i å snakke med selma07 og maggi123 her inne når sambo ikke har lyst til å snakke om ting.

Håper det går bedre for deg / dere etterhvert, men er en prosess man må ta seg lov til å sørge tror jeg!

Krysser også fingrene for at du blir gravid igjen snart og at spiren sitter hele svangerskapet! <3

Tusen takk :). Kjenner meg igjen i det du skriver.. en god venninne sa til meg igår at dere må ikke diskutere når dere er midt i sorgprosessen og det er masse følelser. Det tror jeg hun har rett i, og noe vi må lære av.Til syvende og sist kommer man nok styrket ut av det men veldig trist og vondt i det det står på som værst!

Hørtes fornuftig ut det venninnen din sa, men kjenner meg igjen at krangelen kommer lettere når man er trist. Men er nok lurt å prøve å ikke ta de værste diskusjonene til litt senere..

Er bare å hive seg på den tråden som heter "Kafe med gravid kollega idag.." om du vil snakke og dele opplevelser og hvordan det går.. Snakker egentlig om det meste der inne nå, men alltids koselig å bli flere som deler det ingen burde få oppleve, MA/SA.. :)

Vi har kommet nærmere hverandre etter maen! Man ser hva som er viktig og hva som er bagateller... Ta tiden til hjelp, din Ma er jo helt fersk.. Ta deg tid og gi deg lov til å sørge ut drømmene dine. Menn sørger nok ikke som vi gjør i en slik situasjon. Tror det er viktig å respektere hverandres reaksjoner eller mangel på reaksjoner... Lykke til i morgen! Tenker på deg! Klæm

Fine ord :). Man lærer vel, var litt kaos her sånn med en gang synes jeg men etterhvert så senker roen seg og man innser at man har opplevd noe som setter spor sammen og det knytter nok enda sterkere bånd.

Grugleder meg til i morgen, blir faktisk deilig å få avsluttet dette, og gå slik med et dødt foster i seg synes jeg ikke er så stas :/. Men koste meg med vin igår,...og sushi idag. Og det blir masse vin i sommer ! Hurra!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...