keiesar Skrevet 7. mai 2011 #1 Del Skrevet 7. mai 2011 Det er nesten så jeg gruer meg til å føde sånn at folk endelig finner ut hvilket kjønn det er på lille nurket i magen. jeg har 3 friske fine gutter fra før og venter gutt nr 4. dette gjør meg absolutt ingenting om jeg skal være helt ærlig, men det plager tydeligvis "alle" andre.. jeg har blitt tante til en jente for første gang (har 2 tantejenter som ikke er biologiske da<3 ) og nå i de siste dagene har kommentarene vært "gratulere som tante, men nå må du jammen meg komme med en jente du også" Eller folk har snakket om meg når jeg ikke har vært der. "ja nå må hun få en jente hun også siden søsteren hennes fikk en, viss ikke så blir hun nok utrolig skuffet" hva F... er det for snakk?!?!? de tror at jeg blir gravid gang på gang fordi jeg MÅ ha en jente?? kjenner jeg blir faktisk litt såret over hva folk kan si jeg.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143205372-kjenner-jeg-blir-irritert-av-alle-kommentarer-ang-kj%C3%B8nn/
mamma til 5 , fødeklar :) Skrevet 8. mai 2011 #2 Del Skrevet 8. mai 2011 Føler med deg. Vi har 5 jenter og det er helt greit og nå når vi venter nr 6 så må alle komentere. Håper det blir gutten nå da, blir vel ikke flere vis det blir gutt. Stakkars dere hvis det blir en jente til,??? WAHT..... Vi blir glad uannsett hva det blir. Jeg ønsker meg ikke spesielt en gutt heller, men alle tror det. Hvis dere får gutt kommer han til å bli helt ødelagt og bortskjemt......... Blir såret over at folk tenker sånn vi får ikke et barn til for å håpe på at det blir en gutt,, Blir glad i barnet uannsett Lykke til til deg og kos deg med den 4 gutten din. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143205372-kjenner-jeg-blir-irritert-av-alle-kommentarer-ang-kj%C3%B8nn/#findComment-143206445
ops...nr.4 Skrevet 9. mai 2011 #3 Del Skrevet 9. mai 2011 har det akkorat likedan, venter nr. 4, har 3 gutter fra før, og alle bare synes det hadde vært såååååå moro me en jente. selfølgeli hadde det vært gøy men det er liksom ikke derfor vi har bestemt oss for å få en til. det viktigste for meg er faktisk at barnet er friskt når det kommer til verden. hadde faktisk en kolega som sa her om dage : di med flere barn av samme kjønn LYVER om di sier at di ikke ønsker seg det motsatte kjønn. jeg ble helt satt ut å sa bare ok. Min søster har ingen barn, men ble gravid samtidig som meg, det gikk ikke så bra, endte med sa, og etter det føler jeg at "presset" har blitt enda større. Tror jo ikke det er noen som mener noe vondt med å si slike ting, men det er jo ganske provoserende. om det skulle bli en jente denne gangen tar vi det som en bonus, hovedsaken er at alt går bra for åss!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143205372-kjenner-jeg-blir-irritert-av-alle-kommentarer-ang-kj%C3%B8nn/#findComment-143209734
Lille jente Skrevet 10. mai 2011 #4 Del Skrevet 10. mai 2011 Er helt på bølgelengde med dere jenter! Jeg venter "bare" nr 2, og det spiller absolutt INGEN rolle om det er gutt eller jente. Men jeg har noen svigerforeldre som er helt besatt på en jente. Første barnebarnet de fikk var en gutt, så ble jeg gravid, og det var også en gutt. Bare noen mnd etter meg ble svigerinnen min gravid igjen, og da sitter jeg der med en gutt i magen og så presterer svigers å si; Jaja, jenten kommer til jul (svigerinnen min sin). Så der sitter jeg med en gutt i magen, og vet at de ønsker seg heller et jentebarnebarn. Jeg fikk vondt i hele meg! Jeg sa klart i fra til min mann, som måtte snakke med svigers. De sa det ikke var meningen å såre noen. Men litt tankegang går det vel ann å ha. Nå hører det historien til at svigerinnen min fikk også en gutt. Så det kom ingen jente til jul. Kjenner denne gangen at det sikkert blir noe mas om det igjen. Jeg fatter ikke at de våger. Og spesielt ikke siden vi ikke blir gravid uten prøverør. Da er man bare glad for at man i det hele tatt har et barn i magen. Jeg elsker å være mamma til en gutt, og kjenner jeg nesten har lyst på en gutt til. Men det betyr ikke at jeg heller vil ha en gutt enn en jente. De er like velkommen! Deilig er de uansett! Vi får bare prøve å ikke irritere oss! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143205372-kjenner-jeg-blir-irritert-av-alle-kommentarer-ang-kj%C3%B8nn/#findComment-143212513
Fire Diamanter <3 Skrevet 10. mai 2011 #5 Del Skrevet 10. mai 2011 Du får bare fortelle alle de trangsynte rundt deg at det viktigste er hvor utrolig heldig du er som kan bli gravid og føde mange barn. En fantastisk gave. Det er samme om det er gutt eller jente, kjærligheten er like sterk uansett :-) Jeg har en av hver, venter 2 små.... Selv om jeg har en gutt og en jente fra før er folk meget opptatt av kjønn..... Men lykke til med alt :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143205372-kjenner-jeg-blir-irritert-av-alle-kommentarer-ang-kj%C3%B8nn/#findComment-143212528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå