Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye spiser din baby pr døgn? Hvor gammel er baby? Faste måtider?

Hvilket mme- merke bruker du?

Jentebaby på straks 7 uker her. Drikker 135 ml alt fra 6-8 ganger i døgnet.. Ikke noe veldig faste måltider men litt, men sover og våkner litt forskjellig. Bruker her Nan1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Gutten min er nå snart 6 mnd, men har fått MME lenge, og jeg husker at rundt 7 uker så fikk han det samme som du gir, ca hver 3-4 time:) Jeg brukte HIPP, han nar mye mer fornøyd med det, og det luktet mye bedre. Nå har vi og fortsatt med HIPP, og er superfornøyd!!!!

Ikke faste måltider, men lot det ikke gå mer enn 4 timer når han var så liten, da fikk han ofte vondt i magen, for det kom så mye mat på engang!

Gjest LilleDina&gutt11  + 2englebarn
Skrevet

Gutten min har fått mme hele veien, da produksjonen av mm aldri tok seg opp (pørøvde i 2 uker før jeg ga opp)

Han får NAN, har gått på det hele tiden, foruten noe colett på sykehuset, prøvde oss på NAN1, men det var ikke noe for han. Han er 3 mnd på torsdag igjen. Drikker 150 ml hver 3 time, 5-6 ganger pr dag. når han var 7 uker gammel, drakk han 120ml 6-7 ganger daglig, da også hver 3 time.

Siden han var 3 uker, sov han natta gjennom, siste måltid på kveld er kl 21, og frokost kl 6.

Skrevet

Gutten min er 2 mnd. Han drikker vanligvis 100-130 ml per måltid, med unntak av et måltid tidlig på morgenen hvor han drikker 180 ml (men da har han sovet 8-9 timer i strekk). Han får vel mat 6-7 ganger i løpet av et døgn. Vi bruker Hipp da det er det merket vi har best erfaring med.

Skrevet

Jenta mi er 5 måneder og begynte med litt tillegg av NAN bare noen dager gammel- med sprøyte. Men siden amminga aldri tok seg helt opp begynte vi med faste måltider med NAN da hun var 3 måneder. Nå er hun 5 måneder og får NAN hver 3. time- 5 ganger om dagen (200ml). Har prøvd å "trappe ned" til 4 flasker, men det passer ikke denne jenta, nei! Vi har brkut NAN hele tiden, rett og slett pga tilgjenglighet og pris. Og det har fungert fint.

Skrevet

Mini er 4 mnd i dag så vi har gått over på Nan2 nå. Han har spist nan siden fødsel pga manglende melk og det har fungert helt fint.

Han spiser alt fra 100-165 ml ca 6-8 ganger i døgnet.

Han har alltid vært småspist så han spiser lite men ofte.

Har begynt med litt smaksprøver av fruktmos og grøt nå så satser på det hjelper på og at han da spiser litt sjeldnere.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Mini er 2 mnd. Hun har spist ca 120 ml pr måltid 5-6 ganger i døgnet. Nå har hun kun gått opp 60 gram på en uka =( Og helsesøster sa jeg må få i henne mer mat.

Hun smiler og er fornøyd, så det er ikke så lett for hun vil ikke ha mer mat. Og det har resultert i små panikk fra min side noe hun sikekrt merker for nå har hun gått ned til knappe 90 ml pr måltid!

Uff er så frustrert nå! Skal til helsestasjonen i morgen og helsesøster sa dette var alvorlig. Og jeg blir så stressa !! Men hun bæsjer og virker veldig glad ellers...

Hun får Neocate sånn allergifri erstatning fra apoteket som er det eneste hun tåler..

Skrevet

Min er 3 mnd nå og spiser 180ml 5-6 ganger i døgnet.

Da han var 2 mnd spiste han 150ml 6-8 ganger i døgnet om jeg husker rett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...