MissZanta Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 hei! På 4 ukers kontrollen fikk vi en flaske Møllers Tran til vår lillegutt. Jeg full ammer og har hatt en blid og tilfreds liten guttebaby som har sovet godt og vært fornøyd. Jeg er også forsiktig med hva jeg spiser og drikker slik at han ikke får i seg noen han vil reagere på. Men tilbake til tranet. Han begynte med det på mandag, har hatt masse løs avføring (vann bæsj som svir), kraftige luftsmerter (skikkelig smell) og har gråtet og hatt vondt. Sluttet å gi han tran på torsdag og i går kveld fredag og i dag lørdag er han slik han pleide å være - blid og fornøyd. Han har bare fått i seg par dråper med tran, ca 0.1ml. Flere med barn som reagerer/har reagert på tran?
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Min eldste reagerte med sprutgulping, så han fikk ikke tran. På minstemann er det en del rennende besj, men ikke noe som plager han, så vi fortsetter med tran til han. Gi heller d-dråper dersom han ikke takler tranen.
MissZanta Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2011 Ja vi skal begynne med D-dråper på mandag hvis det viser seg i dag og i morgen at han er mye bedre uten tran :-) Men syns det var så rart at han ble så forandret men snakked med helsesøster i går og hun sa at noen kan reagere på tran men det var sjelden. Sprutgulping har vi også opplevd etter at han begynte på tran, men er nå bedre uten.... hmmm Hva sa de på helsestasjonen angående din Not a quitter ♥ mamma til to♥ ? Min elste kan jeg nemlig ikke huske å ha reagert på tran...
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Med han første fikk jeg bare beskjed om å kutte ut tran fordi han så tydelig ikke tålte det. Han fikk den gang (han er 12 år nå) beskjed om å gi sanasol, så det var det liksom. Jeg har ikke snakket med hs ang minsten siden han ikke virker til å plages noe. Han spyttet ut den vanlige tranen så vi gikk over til den med sitron og han super i seg nesten med ett smil om munnen he he. Vi er oppe i 5 ml nå og han høres faktisk misfornøyd ut når det er tomt he he. (han er straks 11 uker)
littlefairy Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Husk at Tran (fisk) er et allergen på lik linje med egg, nøtter, jordbær også videre. Jeg ville byttet til d-vitamin dråper isteden, i tilfelle spesielt hvis han er bedre uten, som du sier Så kan du heller prøve å innføre fisk/tran senere når han skal begynne med fast føde, og se om han reagerer da også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå