Gå til innhold

Hei jenter, jeg lurer på noe ang. amming.. :)

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Muffins
Skrevet

Jeg fødte mitt andre barn 2. Mai, og lurer derfor på et par ting;

Jeg fikk melkespreng andre natta, men bare den ene natta, ingenting etterpå, og ingenting nå. Puppene føles helt tomme, og er aldri helt fulle liksom.

Med førstemann var de konstant sprengte, og jeg visste snuppa fikk i seg nok melk.

Nå føler jeg at han her bare henger i puppen mens melka renner, som bare er i 10-15 drag, og så vil han ikke ha mer, bare fekter med hendene, og blir innmari sint. Da gir jeg til slutt opp, og må gi han tillegg etter hver amming, for at han skal bli fornøyd.

Han gikk ned 10% av fødselsvekt under sykehusoppholdet, og fikk derfor beskjed om å gi han litt mme for å få opp vekta.

Puppene mine er dessuten veldig såre, og det er ingenting som hjelper, har prøvd ALT!

Det jeg da lurer på, er; Siden han bare spiser mens det er litt melk i puppene, og ikke suger mer etter det er tomt for melk, hvordan kan man da øke melkemengden, når han ikke vil ha mer pupp, og bare blir sint?

Jeg ammer annenhver time nesten, også på natta, men likevel øker aldri megden. Hva kan jeg gjøre?

Det var jo aldri sånn med førstemann, da rant jo melka hele tiden :( Dette er veldig sårt tema, så håper noen kan hjelpe meg, da jeg føler å ha prøvd ALT snart.. Sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å pumpe etter amming og i mellom amming slik at du lurer kroppen til å tro at han dier oftere. Man har skjeldent spreng med nr 2, men melk er det likevel. Jeg vil tippe at han dier veldig fort og at det derfor virker tommere for deg enn det egentlig er. Stå på, det blir nok bedre etterhvert ;)

Skrevet

Hei.

Jeg hadde lite melk da snuppa ble født. Jeg ammet og ga MME etter hvert nåltid. Noen dager ammet jeg annenhver time, men oftest hver tredje. Jeg gikk til ammehjelpen og hun sa at det beste jeg kunne gjøre for å øke produksjonen var at jeg slappet av og ikke bekymret meg. Etter seks, åtte uker, behøvde snuppa kun MME ett måltid. Forhåpentligvis kan du fullamme om noen uker/måneder. Det har dessverre ikke jeg fått til, men det viktigste er at de blir mette. Og litt morsmelk er bedre enn ingenting.

Om brystknoppene er såre, så ikke la han kosesuge. Ta han bort når han har fått ut det han klarer av puppen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...