FirstAidKit Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Hei! Er på besøk fra 1.trimester, og må bare spørre dere om dere har opplevd det samme som jeg har gjort (og at det har gått bra siden dere er på 3.trim). For 8 dager siden hadde jeg en blødning uten smerter. Det virket som om noen skrudde kjapt av og på en kran, for blødningen kom og forsvant i løpet av 2-3 min. Den hadde nok fylt et bind, men det meste havnet i trusa og i do fordi jeg løp dit da jeg trodde jeg tisset på meg. Det var ingen smerter, ingen klumper, ikke noe slim. Jeg trodde jeg hadde enda en SA (hadde en i februar), og var sikker på at jeg hadde mistet. Dagen etter stakk jeg på UL for å se om alt håp var ute. Der så vi et flott lite embryo med et bankende hjerte. I følge menstermin var jeg 7+5 på vei, men gynekologen målte meg til 7+2. Hun sa at alt så bra ut, og at jeg ikke skulle bekymre meg. Jeg har hatt brun utflod hver eneste dag siden den friske blødningen for 8 dager siden. Det blir verre hvis jeg beveger meg. Nå er jeg kjempebekymret og redd for at jeg opplever en MA, selv om fosteret levde for 7 dager siden. Jeg vurderer å ta en ny UL til uka for å sjekke om håpet er ute. Vi skal nemlig på ferie om en uke, og jeg vil vite status før vi drar. Så er det noen av dere der ute som har opplevd noe liknende? Jeg har ingen barn fra før, har ikke hatt problemer med å bli gravid (det skjedde på første forsøk), har ingen dårlig helse som skulle tilsi at kroppen min sliter med å være gravid. Trenger oppløftende ord
FirstAidKit Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #2 Skrevet 7. mai 2011 Oi, overskriften skulle ikke være "brun ut", men "Brun utflod i 1.trim, er det noen andre som har hatt det?" Sånn går det når man kommer borti enter
cessy*og prinsessa si* <3 Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Vil kanskje tro at dette bare er rester etter den blødningen du hadde som kan komme ifra flere plasser,mange som bruker å blø i 1 trimester uten at det er noe galt. Er det en SA så vil det komme sterke smerter mest sannsynlig. Så er bare å ta det me ro å skulle det fortsette å blø så er det jo bare å bestille ny time til lege og ul. masse lykke til:)
gulda Skrevet 8. mai 2011 #4 Skrevet 8. mai 2011 Vet akkurat hvordan det er med mye blødninger! Blødde i flere uker i 1.trimester, noen ganger lite, noen ganger mye, noen ganger friskt, noen ganger nesten sort med klumper, noen ganger litt rosa, noen ganger brunt., og også hatt smerter Holdt på å bli gal!!! Var så redd i uker, selv om flere ultralyder viste at alt var ok -for hvordan kunne jeg vite at alt fortsatt var bra selv om det var dt fem dager før..? På meg så viste det seg etterhvert at det var noe blod i livmoren som bare måtte blø ut. Det var visst ikke farlig for babyen. En lege sa til meg at 90% av blødningene i 1.trimester er ufarlige, og det var også godt å høre. Men kjenner frykten din så utrolig godt! Så synes absolutt du skal få tatt en ny ultralyd for å roe nervene! Jeg fikk beskjed om at de 8 første ukene er mest kristisk, mer enn de 12 første som en har regnet før. Det var også noen ting, som plommesekkens størrelse i forhold til fosteret o.l som gav en indikasjon på om alt var bra. På denne ultralyden vil du jo ha passert 8 uker, og om de sier at alt ser bra ut, så gjør det antageligvis det -de kan se veldig mye når en har kommet så lang. Finnes aldri garantier, men er alt bra nå, så tror jeg du er så garantert at det går bra som du kan komme.. ;o) Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå