Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ironisk nok kom jeg da i situasjonen hvor jeg må takke for meg på grunn av MA. Som en trøst til alle som bekymrer seg kan jeg si at jeg har følt at noe har vært galt siden påske selvom vi så hjerteaktivitet for halvannen uke siden. På UL i går viste det seg at hjertet hadde stoppet et par dager etter dette. Intusjonen kan være skremmende. Men med 3 fullgåtte svangerskap vet jeg hvordan det SKAL være. Jeg er også 39 og som legen sier må vi regne med at veien blir kronglete....

Lykke til alle sammen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143204104-takk-for-meg-ma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var 8+2, lille knøttet var 6+3. Jeg var på UL forrige uke og, da var jeg 6+6, men fosteret 6+1.

Jeg fikk en følelse av at noe begynte å gå galt i slutten av påsken. Jeg har tre barn og jeg husker følelsen fra 1. trimester der hvor kvalme og trøtthet kom snikende og gradvis. Slik begynte det nå også men "utviklingen" i svangerskapssymptomene stoppet. Jeg har ikke vært trøtt og nesten ikke kvalm. Veldig uvanlig for meg når jeg er gravid. Så du kan si at det var sammenliknet med tidligere erfaringer.

Jeg tror man på en måte "vet".

Jeg er dessuten 39 år og da er slike ting langt vanligere, jeg var gravid da jeg var 27, 30 og 31 uten at noe gikk galt. Om du e født i 83 skal du ikke bekymre deg for slike ting :)

Vel, jeg føler også at noe er galt, skjønner du. Hadde en SA i februar, og er nå redd for at jeg opplever en MA, bare for å krysse av det i rekken av uheldigheter også. Var på UL for en uke siden pga en styrtblødning dagen før. Vi trodde vi hadde mistet igjen, men hadde ingen smerter, og blødningen kom like brått på som den sluttet brått. Men UL'en viste et flott embryo og hjerteslag. Ifølge mensen var jeg da 7+5, men gynekologen satte meg tilbake til 7+2. Hun sa at alt så bra ut, og at jeg ikke skulle bekymre meg. Men nå har jeg hatt brun utflod i over 7 dager, og føler at noe er galt uten å riktig kunne sette fingeren på det. Er stygt redd for at jeg også ender opp med en MA. Er ikke like kvalm som jeg var før, og føler meg heller ikke like trøtt.

Vurderer å ta en ny UL til uka bare for å sjekke om det er liv der. Orker ikke gå rundt og bekymre meg sånn. Er 8+5 idag i følge menstermin (8+2 i følge gynekologen).

Uten at jeg er noe lege tror jeg helt sikkert at de brune spottingen er rester av styrtblødningen du hadde. Og den styrtblødningen hadde ikke noe med fosteret å gjøre OG du har sett hjerteaksjon i uke 8 noe som er kjempebra.

Det er veldig tungt å gå å føle at noe er galt. Å bekymre seg ekstra når man har hatt en SA for kort tid siden er jo helt naturlig og en blødning er skremmende. Men jeg tror ikke du har en MA. Jeg synes likevel du skal be om en ny UL kun for å berolige deg selv. Å gå slik å bekymre seg er forferdelig. Stå på kravene og si at du føler at noe er galt og at du ønsker en ekstra sjekk. Da blir du beroliget og du vil få det så mye bedre :). Men jeg er helt sikker på at alt er bra hos deg! Du er ung og det er veldig sjelden man opplever to aborter etterhverandre da :).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...