salamonster Skrevet 7. mai 2011 #1 Skrevet 7. mai 2011 Til fødende som havner på barsel avd;bli der så lenge dere kan (i hvertfall førstegangs fødende). Mandag ble gutten min tatt med keisersnitt etter at fødselen var godt i gang. Da to på barsel av,var jeg "klar"for å dra hjem. Alt gikk jo så fint. Heft starter dag tre med å grine lillegutt nærmest hylte melk og sugde stadig på mine blodige brystet. . . Da er det godt å få skikkelig hjelp of avlastning! Jeg følte meg som verdens værste mor og var utslittt. Men da kom en jordmor til unnsetning og fikk i lillegutt mat og passet han i flere timer så jeg fikk dusje,spise og sove. Hadde jeg vært hjemme hadde jeg garantert vært like sliten enda! Bruk tiden og bruk hjelperene de er der for å geleide deg gjennom noen veldig få veldig turbulente viktige dager: ),
Jomfruen76 Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Gratulerer med babyen. Tok keisersnitt jeg også, men for 2 mnd siden. Jeg ville hjem jeg også etter 2 dager, men burde ha vært der minst en uke. Mye takket være dårlig i varetakelse og oppfølging fra barselavd reiste jeg hjem etter 3 dager. Orket rett og slett ikke og være på det sykehuset lenger,fikk mye mer hjelp hjemme:-)
SuperMoM <3 Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Jeg må helt ærlig si at det var fantastisk deilig å komme meg hjem og få starta på mamma tilværelsen. Var utrolig godt å få være ute av sykehuset og å kunne trille turer og sånt. Til tross for brukket halebein,en brystvorte som var som et kjøttsår og en gutt med kolikk,så var det absolutt best å være hjemme <3 Jeg følte det var best å komme seg ut og bli vant til mamma tilværelsen raskest mulig,men dette er nok veldig forskjellig fra person til person Gratulerer så mye med gutten
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Forrige gang ville jeg hjem med en gang etter ks, holdt på å få fnatt. Var midt i svineinfuensatiden, og fikk ikke ta imot besøk på barsel annet enn av far. Jeg var også veldig gira på å komme meg hjem for å starte på mammalivet. Denne gangen skal jeg være der så lenge som råd er - tror jeg. Det gikk nettopp opp for meg at jeg faktisk ikke kommer til å få så mye pappabesøk på kvelden i og med han må være hjemme med guttungen på snart to. Men jeg får ta med pc, bøker og litt annet å slå ihjel tida med. For å komme hjem for tidlig sist var slitsomt. Når man kommer hjem renner huset fullt av folk som forventer oppvartning og det som verre er. Bedre å ta i mot besøk på sykehuset, lettere å jage dem hjem derfra. Og med ks er man ikke i så god form når man komemr hem som det man tror. FIkk utrolig mye smertestillende på sykehuset, mer enn jeg skjønte før jeg plutselig var hjemme uten fri tilgang på sterkere saker enn paracet.
Herkules Skrevet 8. mai 2011 #6 Skrevet 8. mai 2011 Ble på barsel lenge med begge mine jeg Syns det var helt topp å være der He he.- Med første var vi en dag ekstra i forhold til normalen for førstegangs pga prematur fødsel. Var stappfullt på barsel men jeg fikser det helt greit. desuten ble gutten lagt i lys en natt og da sov jeg jammen meg godt gitt, gav meg nok det overskuddet jeg aldri ville fått ellers Med nr 2 fikk jeg enerom, dette var en styrtfødsel helt ukomplisert overtidsfødsel, men siden jeg fikk feber og det var så få på barsel denne gangen så var jeg mer enn hjertelig velkommen til å bli til feberen gav seg. ble en dag mer enn vanlig for flergangs Vi er forskjellig, men stress ikke hjem om dere har det ok. Så får de som ikke faller til ro og ikke trives eller har hjemlengsel dra hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå