Frk Fjong Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Er det fortsatt sånn at barn under 1 år IKKE kan spise jordbær? Eller er de gått bort fra dette? Er det allergi som er saken? Og er det da helst de som har jordbær allergi i familien som bør være på vakt? hmm.... Sambo spiste jordbær sammen med datteren vår på 8 mnd i formiddag.. men synes å huske at de egentlig ikke skal ha det?
Puppen og lillemor Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 hvis dette rådet er pga allergiforebygging så er vel det nesten heller motsatt nå - de skal få smake på alt (helst mens de fortsatt ammes), slik at kroppen vennes til alle typer matvarer. Også de matvarene som kan være veldig allergifremkallende (fisk, egg, jordbær) Jeg har bl.a. gitt snuppa et sånn beger fra nestle (tror jeg) som heter røde bær, og jeg mener da at den inneholder jordbær
Løvinna30 Skrevet 7. mai 2011 #3 Skrevet 7. mai 2011 Jeg var hos legen med sønnen min da han var ca 6-7 mnd, og da sa hun at "siden far reagerer på noe mat så gi små mengder først, å se om han reagerer på det, f eks jordbær, tomat osv. Det er jo jordbær i noen av de Nestle fruktpurene ... :-) Så det er nok ikke så farlig nei... bare ikke gi de overdrevet masse første gang de får det ..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 Jeg spurte hs om dette å hun sa så lenge det ikke var noe allergi for jordbør i familien kunne minsten fint få smake. Det er jo som flere nevner også jordbær i en del fruktmos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå