Gå til innhold

Hvordan forsteller dere det til sjefen?

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg skikkelig til å fortelle på jobben at jeg er gravid. Jeg er 8 uker på vei nå, så har enda litt tid til å manne meg opp, men innen utgangen av mai, må jeg nok fortelle det.

Greia er HVA sier jeg? Noen som har fine fraser som jeg kan øve på til den "store skumle dagen"?

Grunnen til at jeg gruer meg er at jeg startet her i august ifjor, men samtidig så måtte de ha tenkt tanken når de ansatte meg, 30 år, nygift, og med ett barn fra før på straks 3 år....

Fortsetter under...

Det går så bra så! Men jeg er heldig, for jeg mistenker at de kommer til å juble for min skyld..;O) Mange som stadig lurer på om jeg er gravid (nygift, ikke norvegia-reklame-feit..;O) ). Det passer selvsagt kjempedårlig, men denne gangen håper jeg det er min tur! :OD

Har ingen gode fraser, jeg kommer nok til å si det ganske rett ut.. Eller noe sånt som "Du *navn*... Har planer om en ganske lang permisjon fra rundt 10.desember, jeg.." ..og så serverer jeg sikkert et ganske saftig ikke-misforståelig glis.. ..spørsmålet er vel om hun kommer til å forstå det før jeg sier noe.. Jeg er jo bare sprekkeferdig til å fortelle, og forrige fest rådet hun meg til å "holde på støtt og stadig - kan ikke alltid være opplagt og klar hele tida - det er slitsomt å få barn!!!" :OD

Jeg sa det til sjefen da jeg var rundt 5 uker, ble delvis sykemeldt da jeg er så trøtt at jeg sovner på jobb stadig vekk. Han gratulerte meg og synes det var flott. Ikke vanskelig i det hele tatt...

Første gang jeg var gravid og skulle fortelle til sjefen (det var en annen jobb) kom jeg inn som nummer 4 den MÅNEDEN og fortalte jeg var gravid. Hun gratulerte meg, og la til: men nå tror jeg at jeg putter p-piller i drikkevannet fremover... hehe. Kanskje hun gjorde det, for jeg var den siste på noen måneder :)

Jeg går og tenker på det samme, startet også i jobben i august som vikar og fast fra november...

De spurte på intervjuet om hvor jeg så for meg selv om fem år, så da tok jeg regla med 2.4 barn, labrador, volvo og stakittgjerde;) Og selvfølgelig at jeg jobbet her...så de må jo skjønne at jeg har planer om barn. Men likevel, har jo ikke jobbet der lenge!

Men når er det lurt å fortelle det? Jeg er veldig mye kvalm og slapp, og klarer ikke å holde 100% tempo..skal til legen mandag morgen, så etter det kan man kanskje fortelle? Er 7 uker på vei.

Jeg er ogå veldig usikker på hva jeg skal si til sjefen. Jeg er nok nødt til å fortelle det ganske fort, i og med at jeg har diabetes type 1 og pga. det allerede har blitt sykemeldt og mest sannsynlig blir det ut svangerskapet ifølge legen. Håper han er forståelsesfull...han pleier hvertfall det. Og jeg var at han kan holde på hemligheter en liten stund. Prøvde på de i forbindelse med giftemål (måtte tidlig få beskjed om jeg fikk ferie eller ikke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...