Gå til innhold

Erfaringer med city cross vs. brio happy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger ny vogn til nr. 2 som ventes i juli, men er usikker på hva jeg skal kjøpe. Har tidligere hatt 3-hjuling og synes i grunnen det var ok, bortsett fra at vogna er utslitt etter bare 2 års bruk! Liker både emmaljunga city cross og brio happy duo. For meg ser de ganske like ut - er det noen med erfaringer de vil dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lurer på det samme :)

har funne ut dette hittil:

- city cross er litt lavere

- city cross kan man kjøpe adapter til maxi cosi bilstol.. det har du ikke mulighet til på happy :)

Jeg synes happy er nydelig og vurderer virkelig den vogna men er veldig usikker!

Skrevet

Jeg har city cross selv nå, og den er kjempe god. Den har veldig god demping , så barnet sover godt oppi der. Den har også myggnett integrert i kalesjen, noe jeg syns er en stor fordel. Den er også lett til å være en såpass stor vogn.

Jeg fikk låne en happy når vi var på ferie i fjord da jenta var 3 mndr. Den hadde helt sinnsyk fjæring, litt for mye for min smak (CC sin er justerbar, vet ikke om du kan justere fjæringen på happy) , og den var litt tyngre.

Fordelen er at du kan ha lufthjul på happy.

Syns også at vindtrekket på cc er lunere enn happy sitt.

Tror kanskje jeg fikk låne en litt eldre modell av happy, mulig de nye modellene er bedre. Men viss jeg skulle velge mello disse hadde det blitt cc :)

Skrevet

Hei :) jeg har selv city cross og er kjempe fornøyd. ungen ligger veldig godt i bag delen, lun og god. stor bag med masse plass. god fjæring og store gode hjul som tar seg lett frem på all slags føre. jeg hadde helt klart valgt denne. jeg syntes også sportsdelen er super, god plass, lun kalesje, justerbart fotbrett. integrert myggnett, rubust vogn som tåler MYE. min har denne i som sovevogn i barnehagen og har masse plass. han er snart to :)

Skrevet

Jeg har hatt begge og mange andre vogner. Disse to er faktisk blandt mine favoritter, så begge er veldig gode!

Happy har veldig god fjæring og gode lufthjul, den er en herlig baby vogn! Lett, god, og helt nydelig å se på! Jeg har alltid likt utseende på happy veldig godt, men city cross har kommet seg veldig på utseende den også da. 2010 og 2011 city cross modellene er jo fine!

Fordelene med city cross er at sittedelen er mykere og mer behagelig for barnet, vognen er også veldig lun med et godt stormtrekk! Dessuten kan den brukes lenger enn happy, altså den passer bedre til eldre barn. Happy blir liksom litt for baby vogn til 2 åringen. Den er dessuten ikke noe god å trille fremovervendt (styre må vippes langt ned for å snu) og ikke ser den noe bra ut denne veien heller. City cross derimot er like fin og god begge veier og kan brukes lenge. Jeg bruker den fremovervendt til 2 åringen vår.

Skrevet

Glemte å si at om du liker utseende mye bedre på den ene så ta den du syns er finest!

Skrevet

også glemte jeg å si at den intregerte myggnettingen til city cross er helt super, den bruker vi masse! Vi kommer til å beholde denne vognen til nestemann også for er så fornøyde.

Skrevet

Har hatt begge vognene og begge noen av mine favoritt-vogner. City cross har lengst brukstid, den er lavere. Men happy er bittelitt mer framkommelig på dyyyp snø enn City cross fordi den fås med luftdekk. Ellers er begge to fantastiske vogner som jeg virkelig vil anbefale :)

Skulle jeg hatt ny baby nå, ville jeg muligens gått for happy ;)

Skrevet

Anonym 17:43!!! Akkurat som jeg skulle skrevet den vurderingen selv! Veldig enig med deg i de erfaringene :)

Skrevet

Uten tvil brio happy:)

Skrevet

Takk for masse respons! Genialt å høre fra dere som har hatt begge vognene og veldig godt å høre at begge er bra vogner. Da slipper jeg å gå på en smell uansett hva jeg ender opp med :-) Synes happyen kanskje er finest. Jeg har en emmaljunga city bag fra før (har hatt cangaroo, men denne har blitt helt skrøpelig) så prismessig kommer jeg omtrent likt ut om jeg kjøper happy med alt nytt eller bare city crossen som sportsvogn. Noen som foressten vet når det kommer nye kolleksjoner og når de selger ut 2011-modellene på tilbud? Litt kjedellig å betale fullpris for så å oppdage at de kommer på salg uka etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...