mamman til Fillip Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Noen som vet hvordan man regner ut hva man kan få i OS å støtte til barnetilsyn? Skal i banken å snakke om huslån til uka, setter nå opp et budsjett, å da er det greit å se ca hva jeg får til høsten:)
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Overgangsstøtte er et fast beløp så lenge du ikke er i jobb, er du i deltidsstilling blir du trekt 40 øre pr krone du tjener. OS mener jeg ligger på like over 12000 i mnd ( det finner du på mav sine sider). Du kan få innvilget inntil 65% av barnehageutgiftene dekket av nav. MEN...når det er sagt så regner ikke bankene OS som inntekt, det kan være litt greit å ha i bakhodet. Det kreves at du har en fast inntekt utenom OS dersom du skal ha boliglån. Lykke til
mamman til Fillip Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2011 Ettersom jeg ikke skjønner matte, hvordan blir regnestykket da i forhold til min inntekt? Skal man regne før eller etter skatt?
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 før skatt. si du tjener 5000 kr før skatt så blir regnestykket slik: 5000 x 0,4 = 2000 så tar du de 12000 fra nav, trekker fra de 2000 som du får i trekk og vips har du en total mnd inntekt på 13000 røflig. Var det forståelig?? Så må du selvsagt trekke fra skatt på det totale beløpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå