MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Vanligvis sjekker jeg ca en gang i timen frem til jeg selv legger meg for kvelden. For et par uker siden var vi på overnattingsbesøk hos mine foreldre i en annen by. Dette var første gangen lillegutt sov borte, og i annen seng enn sin egen (sov i reiseseng..). Da sjekket jeg inn til han sikkert hvert 20.min fordi han lå i 2.etasje, og vi satt i 1.etasje, og også fordi det spøker i mine foreldres hus. Mens jeg var oppe å kikket til han, hadde min mor sagt til min lillesøster at det var galskap av meg å måtte kikke til han så ofte, og at det er ingen mammaer som gjør slikt.. Så, hvor ofte kikker du til babyen, og sjekker du oftere når dere ikke er hjemme `?
mariabee Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Hehe ja sånn gjorde jeg når vi var hjemme hos mine foreldre i påsken, da sov jenta vår i kjelleren og vi satt i stuen oppe. Så jeg travet opp og ned, mamma var minst like flittig! Til vanlig bor vi i leilighet og soverommet er rett v siden av stuen så hører det meste, så da blir d ikke så ofte sjekking..
Ennai Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Soverommet er vegg i vegg med stua, så sjekker ikke så ofte. En liten stund etter at han har sovnet og en gang til før jeg legger meg selv. Så sjekker som oftest ca kvart på 8 (sovner ofte på magen, noe jeg ikke liker) og ca halv 10. Han er i seng halv 8 og leg legger meg halv 11. Føler det er nok siden vi sitter vegg i vegg
Flaggermusa Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Altfor ofte Jeg går forbi rommet når jeg går på do og svipper som regel innom å sjekker
vivvi_90 Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Minsten her sover i 2.etg så jeg har på babycall.. Så slipper jeg å springe opp så mange ganger
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 6. mai 2011 #6 Skrevet 6. mai 2011 Jeg er ikke inn til han uten at han lager lyd, så stort sett ser jeg bare til han når jeg legger meg for kvelden. Jeg finner det litt forstyrrende å skulle reke inn og ut på det rommet hele tiden, sikket mye fordi jeg sover så utrolig lett selv
pytten Skrevet 6. mai 2011 #7 Skrevet 6. mai 2011 Jeg sjekker inn til ham en gang etter han har sovnet ordentlig for å legge dyna over (han sparker den av seg før han faller til ro). Ellers har jeg på babycall så hører om det skulle være noe
littlefairy Skrevet 6. mai 2011 #8 Skrevet 6. mai 2011 Vi har babycall, så sjekker egentlig ikke før jeg legger meg selv i samme rom, litt pga jeg er redd for å vekke han unødvendig også Men er egentlig nå de siste ukene jeg ikke har gjort det, før måtte jeg inn å se om alt var bra, at han ikke hadde sparket av seg dynen eller lagt den over hodet eller om han puster:S Men nå slapper jeg mer av. Forresten, var bare en liten tur innom for å lukke vinduet istad, og da så jeg jo at alt var greit Meen hvis jeg ikke har babycall, så måå jeg nok sjekke ganske ofte
Lykkemin Skrevet 7. mai 2011 #9 Skrevet 7. mai 2011 vi har ingen stor leilighet, men vi bruker babycall med video for å slippe å renne inn og ut av rommet hans hadde vi ikke hatt det så hadde vi nok sjekket innom flere ganger i timen..hehe..
Lemonia Skrevet 7. mai 2011 #10 Skrevet 7. mai 2011 Vi sjekker aldri barna våre, hverken hjemme eller når vi er hos andre. Jeg tar en titt når vi selv går og legger oss, ellers sover de i fred.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. mai 2011 #11 Skrevet 7. mai 2011 Samme som Lemonia. Har babycall, så hvis den er stille er alt bare bra=)
Gjest LilleDina&gutt11 + 2englebarn Skrevet 7. mai 2011 #12 Skrevet 7. mai 2011 Vi har babycall med cam, sjekker cam'n en gang i timen minst, han er 2 mnd og 3 uker, og bruker et teppe som koseklut, som regel går det fint, men av og til legger han den over ansiktet i søvne. Prøvd å ta den ifra han etter at han har sovnet, men han våkner til av det, synes vist ikke det er ok at vi tar den bort, før vi selv legger oss. Ser han at jeg har morgenkåpen på meg, så kommer det bare et lite smil, og slipper taket i teppet sitt..
tine0810 Skrevet 10. mai 2011 #13 Skrevet 10. mai 2011 Bruker babycall og sjekker innimellom, men ikke så ofte:-) Når mini var veldig mini sjekket jeg ofte.
Canari Skrevet 11. mai 2011 #14 Skrevet 11. mai 2011 Har slltid på babycall, som fanger opp den minste lyd og bevegelse. Da slipper vi det stresset med å løpe frem og tilbake.
stjertløvetann Skrevet 11. mai 2011 #15 Skrevet 11. mai 2011 hehe, og jeg sier som Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥: sjekker ikke så lenge babycallen er stille, da er alt finfint
Ane Elise Skrevet 11. mai 2011 #16 Skrevet 11. mai 2011 Hei, Jeg er faktisk enig md mora di der. Du bør ikke gå og se til han i ett, alle dine bevegelser kan faktisk vekke han fra den lette søvnen sin også.. Men er du bekymret så skal du selvsagt få lov til å se etter sønnen din Når det gjelder spørsmålet ditt: Før vi gikk i anskaffelse av babycall, var nurket så liten at han sove alt fra 45 - 2t og skrek når han våknet, og det var kun da jeg gikk ned og så til han. Stua vår ligger nemlig i 2.etg, mens soverommet ligger i 1.etg. Da han endelig sov lenger om natta, kjøpte vi Phillps babycall med kamera. Med den kan vi se nurket på skjermen samt høre når han skriker Jeg anbefaler deg det sterkeste å anskaffe et slikt ett så slipper du å gå og se til han i ett. Skal også nevnes at dette er mitt første barn. Du får lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå