Gå til innhold

Erfaringer fra tøybleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurdere å kjøpe noen tøybleier, men det er jo så mange forskjellige merker og typer å velge mellom. Blir jo så forvirra! Er det noen som har noen råd og tips? Vet du om det er noen utenlandske nettsider man kan bestille fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lommebleier er ihvertfall noe av det enkleste, og tørker relativt kjapt

Skrevet

Jeg har to tøybleiebarn, en på 2,5 år og en på snart fire måneder. Det går kjempebra, jeg hadde aldri gått tilbake til fulltidsbruk av engangsbleier for å si de sånn (vi bruker fremdeles engangs på natta + når storebror overnatter hos besteforeldre etc).

Jeg vil anbefale deg å ta en tur innom www.tettinntil.no - der er det et tøybleieforum, og der vil du få svar på alt du lurer på fra erfarne tøybleiemammaer. :) Det ER virkelig litt av en jungel i starten, av ulike merker og typer, og det er ikke så lett å vite hva man skal forsøke. Jeg er selv glad i både lommebleier og formsydde, men har også noe AIO.

En annen ting er at du må regne med litt prøving og feiling. Jeg brukte TB på storebror fra han var ca ett år gammel. Da lillebror ble født, hadde jeg lang erfaring med TB, men overhode ingen erfaring med TB på nyfødte, og det viste seg ikke å være så enkelt. Han var liten og tynn (bare 3kg), og vi var veldig plaget med lekkasjer i starten (ALT lakk, uansett om det var engangs eller TB pga tynne lår). Det som funket best, var Motherease Sandy's i XS, men med et litt større barn kan du gå rett på S. Disse er kjempepopulære hos de aller fleste til nyfødt, det er formsydde bleier. Det var det eneste som holdt på alt her i huset, og det er veldig mange som sier det samme.

www.babykind.co.uk er en veldig fin side. Der er det også masse info. Det samme gjelder www.cheeksandcherries.co.uk. Begge har også billig porto. Vær obs på tollgrensa på 200kr!

Skrevet

Hei

Jeg brukte tøybleier på forrige helt fra han var ca 3 uker og fremover. Da brettet vi tøybleier i begynnelsen og prukte en slags polyestertrekk som pustet som sperrelag. Brukte også noe ull, men syntes de andre var mer brukervennlige.

Etter hvert gikk vi over til Thirsties All in One, som funket fint før han ble alt for stor.

Til slutt brukte vi Bum Genius lommebleie, og der puttet vi inn ulike innlegg ettersom det var dag eller natt osv. Har etterhvert måttet bruke endel engangs også, mest pga barnehagen, men tror det er litt forskjellig fra sted til sted.

Alt i alt veldig fornøyd med tøybleier og skal bruke det på nestemann som kommer nå snart også.

PS: vi bestilte mye fra kittykins.co.uk, de har stadig kampanjer på ulike typer bleier, ellers er vi fornøyd med bleieboden.no

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...