lille knerten Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Et tips skal visst være å ta seg et glass vin for å sette i gang fødselen. Hvordan er det å drikke vin såpass sent i svangerskapet? Begynner nå på min 39. uke. Er det liksom greit å drikke vin nå? Har holdt meg helt unna alkohol hele svangerskapet, men innrømmer at tanken på lite glass vin hadde vært deilig
gutt09+*11 Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Dette er ikke et godt tips, vil ikke kalle det et tips engang. Nulltoleranse på alkohol gjennom hele svangerskapet!!!
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Nei, jeg ville heller ikke tatt et glass vin. Det er ikke sikkert det gjør noe, men det ville føltes helt feil. Bittelitt promille for deg blir mye for et knøtt;) men sånn ellers har jeg også hørt det, av ene søsteren min. Trur det var annerledes før. Grunnen til at det skulle sette i gang noe, må vel være velvære og for at man da slapper ekstra av, vil jeg tro. Har fått råd fra jordmor om at å slappe av og føle velvære kan sette i gang fødselen. Stress, adrenalin og fart generelt er med på å hemme produksjon av oxyticin som er riestimulerende...
lille knerten Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2011 Jo, jeg er egnetlig enig. Har også hatt nulltåleranse for alkohol under svangerskapet. Og vet at når babyen er kommet ut og jeg endelig skal ta meg et lite glass så er det egentlig ikke så godt likevel. Har vel noe med at kroppen sier i fra at barn og alkohol ikke hører i lag.... Nei, det blir sikkert ikke vin på meg før langt ut på sommeren. Men kjenner flere som har drukket vin gjennom svangerskapene og da tenker jeg ikke på foreldregenerasjonen vår, men våre venninner. Har ikke likt dette, men å komme med kommentarer er som å snakke negativt om noens barn. Blir nok en eviggående debatt...
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Ja, gleder meg også veldig til å kunne ta eg glass til sommeren:) Mange som er veldig hårsåre på det med alkohol i svangerskap, men det er jo helt klart ugunstig for babyen. Men såå godt det skal bli med kald, deilig hvitvin en sommerkveld!
gutt09+*11 Skrevet 6. mai 2011 #6 Skrevet 6. mai 2011 Hårsåre eller totalt uvitende vil jeg mene.. Man vet ikke hvor mye, eller hvor LITE som skal til for at barnet i magen tar skade av det.
2små,rosa&blå Skrevet 6. mai 2011 #7 Skrevet 6. mai 2011 Jeg tror faktisk at alkoholfri rødvin skal ha samme effekten. Jeg drakk et glass alkoholfri rødvin sist da jeg gikk på overtid, men det resulterte bare i en tur på do. Satt iallefall i gang systemet! Så neste gang jeg har hard mage tar jeg meg sannelig et glass! (alkoholfritt sådan) (-:
lille knerten Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. mai 2011 Bare synd alkoholfri rødvin er helt grusomt å drikke:( Har til dags dato ikke funnet en som er noe god...
snuppene 09 og 11 Skrevet 6. mai 2011 #9 Skrevet 6. mai 2011 da tror jeg du har missforstått litt, for et glass alkohol ble tidligere brukt for å stoppe premature rier, så litt motsatt effekt av hva du er ute etter.
snuppene 09 og 11 Skrevet 6. mai 2011 #10 Skrevet 6. mai 2011 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/07/442602.html
Lille_bo Gutt 07 og gutt 11 Skrevet 7. mai 2011 #11 Skrevet 7. mai 2011 Prøv heller alkoholfri rødvin! Det er ikke alkoholen som hjelper men garvesyra!! Så se etter en alkoholfri vin med mye garvesyre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå