MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne?? Hun har ikke bæsjet på snart en uke, og dette er ikke noe problem i seg selv. Hun blir fullammet. Men forrige dagen hadde hun skikkelig mageknip, og har masse luft. Tydelig at hun plages endel fortsatt, og trenger å få tømt seg. Hun prøver iherdig også, stakkars... Har massert magen masse, og prøvd forsiktig med temp.måler... Andre gode forslag??
indigo25 Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Vi har brukt sviskesaft ( som er fra nestle) og gitt ca 10 ts med det etter grøten. Det gjør susen:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Malt fungerer kjempe bra!!! Da kommer det med engang
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. mai 2011 Hun er forresten bare 7 uker.. Litt tidlig med sviskesaft da? Hvor mye malt skal til da tro?
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 6. mai 2011 #5 Skrevet 6. mai 2011 Fyll en medisinsprøyte med lunket vann og sprøyt det opp i baken på henne, ta på bleien og la henne ligge i 5-10 min så kommer det nok et smell Lykke til
kinaputten Skrevet 6. mai 2011 #6 Skrevet 6. mai 2011 denne metoden var veldig effektiv og godt forklart og hjalp veldig hos oss da mini slet med luft http://www.dinbaby.com/index.php/layout/set/print/forum/thread/142813835
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. mai 2011 Takk for tips Den babymassasjen prøvde vi i går kveld, uten virkning.. Lunkent vann har vi ikke prøvd, så det kan jeg prøve! Fortsatt ikke kommet noe.. Men nå virker det ikke som hun plages i hele tatt. Kanskje hun bare har litt kveldsplager da? Rare greier...
Gjest LilleDina&gutt11 + 2englebarn Skrevet 7. mai 2011 #8 Skrevet 7. mai 2011 om hun får treg mage til "betemte" tider, så kan det hjelpe med en 2ml sprøyte med raps olje oralt, den funker ikke med det samme, men gir bedre avføring, smører tarmene, samtidig som det hjelper mot forstoppelsen etter ca 2 timer.. Tips vi fikk av helsesøster (flaskebarn)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 8. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 8. mai 2011 I dag bæsjet hun endelig to fulle bleier. Men det virket ikke som det plaget henne i hele tatt, ikke hadde hun vondt og bæsjen var helt som den skal være! Kanskje hun bare har hatt vondt pga luft da, og det er normalt for henne å vente 8 dager mellom..? Jammen er det ikke lettere å forstå seg på unge nr 2, til tider Men takk for alle gode råd og triks, jeg har lært endel om ikke annet )
Junifrue Skrevet 9. mai 2011 #10 Skrevet 9. mai 2011 Dette skjedde med jenta mi også. Plutselig gikk hun fra å ha flere bæsjebleier til dagen til å bæsje en gang i uka, dette var rundt 6 ukers alder. Og slik har det fortsatt, kan gå opptil 10 dager mellom, men hun plages ikke av det.
uhhuhher Skrevet 9. mai 2011 #11 Skrevet 9. mai 2011 Så fint at det kom. Sønnen min bæsjet endelig i dag etter 7 dager uten noe. Det er helt normalt for fullammede babyer, så med mindre de plages veldig, tror jeg bare vi må lære oss til å være tålmodige. :-)
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 9. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 9. mai 2011 Ja, det er nok kanskje jeg som plages mest av oss Haha.. Litt uvanlig for oss bare, med storesøster som har bæsjet hver dag, uten unntak, i over 3 år. Men nå vet jeg jo at det har skjedd en gang, og sikkert skjer igjen.
Videlivi Skrevet 9. mai 2011 #13 Skrevet 9. mai 2011 Med førstemann gikk det opptil 17 dager mellom hver bæsj. hun ble også fullammet. Jeg prøvde alt, sviskesaft, qtips med olivenolje i rompa, maltekstrakt, blåbærsaft etc. Har hørt at det ikke er uvanlig at de bæsjer fra flere ganger daglig til en gang annenhver uke.
to til tre Skrevet 10. mai 2011 #14 Skrevet 10. mai 2011 Gammelt kjerringråd er en liten bit såpe opp i rumpa. Type sånn hardt såpestykke, ikke flytende
Fizzymed2små Skrevet 10. mai 2011 #15 Skrevet 10. mai 2011 Dere som stapper såpestykker og vann opp i rumpa på babyen.... seriøst?? Altså, det må være SISTE utvei..!!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 10. mai 2011 Forfatter #16 Skrevet 10. mai 2011 Uff ja, da tror jeg kidden skulle hatt grusomt mye vondt før hun fikk såpe opp i baken!! Heller jeg som må lære å smøre meg med tålmodighet!
Videlivi Skrevet 11. mai 2011 #17 Skrevet 11. mai 2011 Det er kun snakk om å "smøre" åpningen sånn at det glir lettere ut, men de kan ikke få forstoppelse med morsmelk, visstnok, så det er bare å vente =) Når det kommer så er det en lettelse for både mor og barn =) Lykke til! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå