Puppen og lillemor Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Når er det greit å begynne å introdusere fisk (og kjøtt) til de små? noen som vet det? Snuppe er snart 7 måneder og er veldig glad i grønnsaksmos av forskjellige typer - og jeg vurderer nå å prøve å koke laks og gi henne det sammen med grønnsakene. Og så etter hvert kjøtt og kylling. Men er det noen grunn til å vente med dette? eller er det bare å starte? Og når kan man begynne å bruke litt krydder (ikke salt selvfølgelig) i maten man lager til de små? Foreløpig har hun bare fått grønnsaksmos uten noe kydder eller smakstilsetning, men kan jeg nå begynne å ha i litt smak? Jeg tenker f.eks. urter (timian, basilikum) og eventuelt hvitløk, ingefær osv
kinaputten Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 hei, jeg skal snart starte med litt kjøtt, kylling tenkte jeg, det er visst ved 7 mnd alder at det er ok med det. Gleder meg til å gå igang typisk baby/barnevennlige urter er basilikum timian persille koriander dill laurbærblad oregano mint rosmarin krydder: kanel hvitløk ingefær muskatt kardemomme ginger
littlefairy Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Her fant jeg en fin oversikt over når man kan introdusere diverse ting:D Men vær litt obs på at fisk er et vanlig allergen på samme linje som melk,nøtter, egg etc, så kan være greit å være litt på vakt, men de anbefaler jo å bare prøve i vei nå om dagen http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/article240309.ece
Puppen og lillemor Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2011 supert! Da blir det mye ny og spennende mat på snuppa fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå