indigo25 Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 når kan babyer få det? tenker da på sånn yoghurt som vi spiser. Hvilken olje bruker dere i barnematen dere lager? Jeg skal begynne å lage barnemat og fryse ned nå og tenkte å bruke rapsolje eller solsikkeolje i maten.. ( lillegutt er 6 mnd nå)
Puppen og lillemor Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 de skal vel ikke ha vanlig melk (derunder yoghurt) før de er 10-12 måneder? Jeg bruker den Vita oljen jeg - det er vel en blanding av bl.a. rapsolje og solsikkeolje. Funker fint her i hvert fall, men det er ikke alltid olje er nødvendig heller synes jeg da
mamman til Fillip Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Ren melk skal de ikke ha før de er 12mnd. Yoghurt kan gis i fra 10mnd, OBS på sukker innhold! Pålegg som smøreoster, prim mente hs ikke var noe problem å starte smått med når minsten var 9mnd:) Det jeg har gått etter:)
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 7. mai 2011 #4 Skrevet 7. mai 2011 her drikker minsten h melk med litt vann i siden han ikke vil ha mme. dette har han fått i fra han var 5 mnd. Og yoghurt har han spist siden han var 7 mnd. Men han får den som det bare er 3 % sukker i. smøreoster har han å fått i fra han var 7 mnd =) Han blir ikke mett og bare gulper/spyr av baby mat så han får mer vanlig mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå