gutt 06 og jente nov 2010 Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 amer lille tøtta og ho får grøt.men sover ikke noe lengre på natta,og er oppe flere ganger å gir pupp iløpet av natta. har hørt noen gir morsmelkerstatning på natta for at den gjør dem mer mett og da sover di lengre. noen her som kobinere flaske og amming ? hvordan fungere d synes dere ? trenger å få mer søvn kjenner æ )
hedgechok Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Hvor gammel er babyen? Vi begynte med flaska da bitelitten var ca 4 mnd. Så pappaen kunne være involvert:) Hun kunne holde flaske nesten med en gang, og det var så kjekt!- vi bare ga henne flaske (om natta), så fikset hun resten selv. Da da hun var over 5 mnd begynte hun av og til sove hele natta uten å våkne og kreve mat (fra 1800 til 0600). Da bestemte vi å avvenne. Det tok 3 dager med grått (hufff), men så var det over. Hun sover uten en pipp om natta siden da. Nå er hun 10 mnd, legger seg 18.30 og står opp 0800. Jeg synes at det er lurt å begynne med flaske på natten, da er det lettere å slutte helt etterhvert. Og ikke minst fordi da kan faren avlaste, og være en del av prosessen:) Men du må huske at mat på natta skal ikke være kos:(
gutt 06 og jente nov 2010 Skrevet 6. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2011 høres hærli ut snuppa vår e 5 mnd. pumpe du dæ eller bruke du morsmelk erstatning ?? vurdere det her sterkt nå,må jo være bedre me en opplagt mamma !!!
hedgechok Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Jeg pumpet siden jeg hadde for mye melk. Etterhvert blandet jeg 50/50: mme og mm, og så gikk vi over til mme. Det er i grunn mye kjekkere med mme, og det er jo deilig å ikke måtte pumpe om natta! Jeg fryste mye pumpet melk, men den var ikke aktuell om natta (den må jo tines og så varmes opp forsiktig ved ikke over 40 graden- tungvint:) Jeg må si at selve avveningen (om du skal gjennomføre den) er vanskelig, men jeg er overbevisst om at det er det beste for både babyen og foreldre! Opplagt mamma er det viktigste! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå