Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla mi er nå 3 mnd, og jeg har hatt brystbetennelse 6 (!!) ganger siden hun ble født, alle gangene i høyre bryst. Jeg velger dermed nå å slutte å amme, hvis ikke hadde jeg blitt gal.. Men, venstre bryst har fungert fint til nå, det er mye mindre melkeproduksjon der enn i høyre, så jeg måtte ha brukt mme i tillegg til brystmelk da, men det hadde vært fint å kunne gitt henne mm enda en stund, sånn ved siden av. Vet noen om det går an, å slutte å amme på den ene puppen altså, men fortsette på den andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kun ammet på det ene brystet siden fødselen for fem uker siden, og gjorde det samme med min første for 7 år siden. Går helt fint, det blir litt skjevhet under klærne da, mtp at den ene puppen blir bittelitt større enn den andre, men det synes ikke for andre!!:)

Bare å la melka på den puppen du vil slutte med renne når du ammer på det andre, så avtar det gradvis:)

Lykke til!

Skrevet

jeg sluttet på ene brystet også når småen var ca 3 mnd, pga brystnekt på den siden da.

Produksjonen avtok på det brystet hun ikke ville ha ganske fort, og gikk opp på det hun ville ha.. så hadde faktisk nok til å fullamme med ett bryst :) Ammer fremdeles bare på ett bryst nå når småen får mat utenom også, går fremdeles helt fint. Tenker å fortsette med det til vi ikke trenger puppen mer.

Som hun over sier så er det litt forsjell på puppe størrelsen, men det går helt fint, lite synlig for andre med mindre du gjør dem oppmerksom på det :)

du må regne med at det likevel kommer noen dråper fra det brystet du slutter med, det gjør det hos meg ennå når jeg trykker eller skviser litt..men renner ikke ukontrolert fra det slik det gjerne gjorde til å begynne med rett etter jeg sluttet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...