Busy_bee Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Dette er sikkert diskutert mange ganger tidligere, men vil gjerne høre andres innvendinger. Jeg putter for tiden på min lille mann på 3 måneder en body, bukse og strømper ( som regel I bomull). I vognen har han en vårpose i fleece, så jeg tar normalt ikke på ham noe annet ekstra enn lue. + lammeskinn i bunnen på bagen. Når jeg kommer på barseltreff o.l., har mange av de andre babyene på jakker, dresser, tøfler o.l. og tykke dyner I vognen. Min lille mann virker fornøyd og har så langt ikke vært syk eller forkjølet. Han kjennes god og varm, så jeg regner jo med han har nok klær på seg, men begynner og lure litt når jeg ser hvor mye andre pakker inn sine. Hvor godt pakker dere inn de små?
Gjest Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Jeg synes det høres ut som du kler på passe på gutten din. Kjenn i nakken for å kjenne om han er varm/kald. Selv bruler jeg også skinn i vogna, og tar på vanlige klær som du sier + som regel en lett jakke over langarmet body. Og hjemmestrikket ullpledd (+ evt. fleezepledd hvis det er kjølig ute) og trekk over bagen. Kommer an på hvor varmt det er. Jakka bruker jeg fordi jenta ligger med armene over hodet og jeg ikke får trekt pleddet lenger opp enn til brystkassa. Votter bruker jeg ikke på denne årstiden når jeg har på trekket på bagen, er ganske lunt og godt i bagen. Og bruker kun en tynn bommullslue nå på våren.
Willy Wonka Skrevet 6. mai 2011 #3 Skrevet 6. mai 2011 Litt vanskelig å svare på når du ikke sier hvor i landet du bor og hvor mange grader det er ....det varierer jo veldig fra hvilken landsdel du bor i ;o)
Busy_bee Skrevet 7. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. mai 2011 Ser den ja. Vi bor på vestlandet, og her har det vært 10+ eller mer en god stund nå. Jeg brukte Easy grow posen til rett før påsken da været begynte å bli bedre. På de få ruskedagene vi har hatt, har jeg hatt på ham ull/ bomull og noen ganger jakke, men det er sjelden. Når jeg kjenner I nakken virker han alltid god og varm, uten å være svett, så jeg tar jo det som et godt tegn. Men, lurer jo som sagt litt når jeg ser de andre babyene. De sier "heller litt for kald enn litt for varm", men har inntrykk av at de ikke gjør som de sier. :-)
Fru Pinne Skrevet 7. mai 2011 #5 Skrevet 7. mai 2011 Jeg gjør akkurat det samme som deg, bare at jeg har ikke pose så jeg bruker enten dyne eller teppe, kommer an på temperaturen. Bor på vestlandet selv. Jeg er mer redd for å kle på han for mye enn for lite jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå