Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har montert maxi cosi cabriofix bilstol + base (festet med belte, ikke isofix) i bilen. Ettersom setet er skrått og den stanga fra basen som går ned til gulvet i bilen er 90 grader, blir liksom det hele ganske "skrått". Og når man da fester setet i basen, blir babyen veldig "sittende" i bilstolen.

Synes ikke det ser noe godt ut for ryggen, og heller ikke for nakken ettersom hodet tipper forover når hun sovner. Kan vi ha montert basen feil, eller er det slik til dere andre også?? Redd for å ødelegge både rygg og stenge tilførsel av oksygen for jenta vår når vi kjører lange bilturer og kanksje ikke følger med henne hele tiden heller....

Og en ting til: jenta vår er ganske lang, og selv om hun er innenfor alder og vekt til bilstolen, så går selen (i øverste hakk) under skulderen, slik at den går fra under skulderen og over i bue. Tenker litt på hva som vil skje i en evt krasj... er redd denne buen fra under og over skulderen vil skli til siden slik at det blir romslig i setet og jenta vår spretter ut... er jeg helt irrasjonell, må jo være normalt at babyene vokser til over der selen er, ettersom det bare er to hakk og de er festet såpass langt ned??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei vi har samme system som deg, men kanskje det kommer ann på hvilken bil man bruker stolen i. Synes at stolen var bratt da han var mindre, men aldri så mye at hodet falt fremover. Kanskje du bare må bruke stolen uten basen? På lengre turer ville jeg gjort det for å skåne ryggen.

Skrevet

Tror ikke den stanga trenger være 90 grader ned i gulvet. Det er ikke vår! Det viktigste er at basen ligger helt nedi setet. Det er få biler som har lik avstand fra gulvet og opp til setet, og har du kort avstand opp, vil jo basen henge litt i løse luften og bli veldig skrå. Den stanga har jo ingen funksjon siden den ikke er festet fast i gulvet uansett. Er selen som holder basen på plass...

Når det gjelder selene i stolen, så har jeg tenkt litt på det samme. Da jenta vår ble fire mnd rakk hun også helt opp til det øverste setefestet. Har tatt vekk spedbarnsinnlegget, og da har vi litt mer å gå på, så får vi se hvor lenge det går.

Skrevet

Hei,på vår bare er det en slik vaterting på basen,så når basen er rett så skal den vateren være rett,slik som er på kamerastativ tror jeg..

Lykke til :) vår er heller ikke 90 grader ned i gulvet..

Skrevet

Vår base er heller ikke 90grader.

Hvis dere ikke får det til ville jeg tatt en tur til f.eks Barnas Hus, de vil kunne vise dere hvordan det monteres riktig (og det er viktig!!)

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...