Gå til innhold

Dere som har født i vann....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen litt spesielle spørsmål siden jeg skal føde på ABC, men har ikke i utgangspunktet tenkt å føde i vann...

Litt fordi det må da bli mye blod og gørr i vannet? Er ikke det litt ekkelt å sitte oppi alt dette? Hva om man skulle komme til å presse ut noe annet under pressriene f.eks.? (Jeg har nemlig ikke hatt tid til å få klyster de andre gangene).

Har dere hatt på bikinioverdel eller sittet helt nakne hele veien? Skjønner jo at det er greit å være naken under fødselen, men da hvis man sitter der en stund under åpningsfasen som smertelindring....

Tør ikke helt å spørre jordmor om dette.... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte i vann sist :)

Først av alt var det deilig smertelindring. Ikke kom det noe guff i vannet heller. Om det kommer noe annet fjerner jordmor dette helt diskre. Syntes dette var helt uproblematisk. Jeg var naken.

Skrevet

Heisann!

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å føde i vann, da vi fikk vår nydelige datter i april. Men ønsket å bruke det som smertestillende.

Da jeg kom opp i vannet var det ingen tvil om at det hadde veldig god effekt på meg, og jordmor luftet da ideen om at det var fullt mulig å føde oppi der også. Da pressriene kom var jeg ikke mye interessert i å "gå på land" for å si det slik, og er veldig fornøyd med at det ble vannfødsel :-)

Jeg var naken opp i der, men det ble lagt et håndkle over brystet mitt. Etterhvert synes jeg den bare var i veien, så tok den vekk. Var i utgangspunktet skeptisk til å være naken, men det gav jeg fullstendig katta i, i den situasjonen... :-)

Det som kom av blod og gørr i vannet, fisket jordmor diskret vekk med en liten håv.

Lykke til med valget ditt :-)

Skrevet

Hehehehe... jeg ser føre meg jordmor med en liten hov! Sorry men dette ble komisk for meg. Hihi...

Skrevet

Skal som deg føde på ABC, og har heller ikke tenkt til å bruke badekaret.. Av de grunnene du nevner, men også fordi jeg får fort litt noia i badekar til vanlig, og fordi jeg har syntes det vært best de siste gangene å bevege meg under riene/smertene. Men, hører jo hvordan de aller fleste skryter badekaret opp i skyene, så har ikke heeelt avfeid det!

Litt usikker på hvordan jeg ønsker utpressingsdelen skal foregå da, syntes de sengene så så lave ut?! hehe, bryr vel meg neppe om det når jeg først ligger der men ;)

Skrevet

Hei,

Det er helt utrolig å føde i vann og jeg vil anbefale det på det sterkeste. På ABC har de som regel god tid og det er ikke noe problem at man kommer dit tidlig i fødselen. Man får klyster og tar en dusj mens badekaret blir fylt, det tar tid da badekaret er stort og fint. Det er utrolig smertelindrende å ligge i badekaret og vektløsheten er deilig når man har rier. Jeg opplevde heller ikke at det kom blod og gørr ut i vannet, det kom litt blod når morkaken skulle ut men da skal man umiddelbart opp likevel.

Jeg fikk en drømmefødsel i badekaret på ABC. Fødestuene der er kjempestore og fine med dobbelseng, badekar og stort bad:)

Skrevet

Jeg skal oxo føde på ABC...satser på det hvertfall... :) jeg kommer til å ha med en bikini overdel..tenkte å ligge der fram til pressriene...men man vet jo aldri hva som skjer...vil ikke ligge helt naken..ikke at det gjør noe, men tror jeg vil føle meg bedre om jeg dekker til brystene...så kan overdelen heller taes av på slutten.

og som de andre sier, det er ikke mye blod osv som kommer sier jordmødrene der hvertfall...

hva er terminene deres som skal føde på ABC?

jeg har 11.juni.11

Skrevet

29. juni her! ;-)

Kan kanskje spørre jm litt mer om dette neste gang jeg er der. Hun sa jo at 70% av fødslene deres var vannfødsler, så de er sikkert vant til det meste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...