Anonym bruker Skrevet 6. mai 2011 #1 Skrevet 6. mai 2011 Min minste datter spyttet på eldste åsså dyttet jeg i henne så hun begynte å grine.Jeg blir sint åsså ringer selvfølgelig svigermor i det øyeblikket å hun minste tar han.Hun forteller dumme mamma å hvor grusom jeg er,takk da.Føler meg som den bitcha rett ut.Helt uskyldigt lite knuff om nå er det nok gå inn i stuen å vær.Grrrr kunne ikke vært mere passendes sant att svigermor ringte?Hun vet det er tøft med små hvorfor ringer hun da for å høre hvordan det går?Ett nederlag å be om hjelp men mine to er som katt å hund å når dem er sammens er det alltid noe hver eneste dag.Klart jeg må heve stemmen for det funker ikke å hviske til dem.
lille sprelle Skrevet 7. mai 2011 #2 Skrevet 7. mai 2011 Ikke så lett å lese det du skriver. MEN Å dytte til barnet sitt er fryktelig dumt. Da lærer barnet at det er ok å dytte. Du sier ikke hvor ofte svigermor ringer. Jeg og svigermor snakkes på tlf et par ganger i uken som regel. Av og til er det hun som ringer og av og til er det meg. Det er veldig hyggelig. Det funker dårlig å skrike til barn. Det eneste de da lærer er å skrike.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2011 #3 Skrevet 9. mai 2011 Hvordan lærer barn hvordan de skal oppføre seg mot andre? Jo, gjennom å se og høre hvordan vi foreldre oppfører oss mot dem. Dytter du barnet ditt lærer du henne at hun kan dytte andre. Roper og kjefter du på henne lærer du henne at hun kan rope og kjefte på andre. Hvis du derimot klarer å ta barnet vekk fra situasjonen og sette deg ned og prate med henne lærer du henne å bruke ordene sine til å ordne opp i vanskelige situasjoner, framfor å gå dytte og brøle. Det er ikke alltid lett å holde seg rolig og behersket foran barna sine, men vi må prøve. Det er vi som er deres forbilder, deres læremestre. Du som mor er din datters nærmeste forbilde, den hun vil bli som. Og når det gjelder svigermor: Hvis jeg forstår deg riktig er du sint på svigermor fordi hun ringer på feil tidspunkt? Jeg kan forstå at det passet dårlig å få telefon akkurat da, men svigermor kunne da umulig vite at barna kranglet akkurat på det tidspunktet?
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2011 #4 Skrevet 11. mai 2011 Hva med å ikke ta telefonen når det ikke passer??? Litt dytte er dytte også - skulle nok prøve å unngå dette for det er sånne ting som de små lærer raskest ;-)
Lemonia Skrevet 11. mai 2011 #5 Skrevet 11. mai 2011 Svigermor kunne da umulig vite at dette var et dårlig tidspunkt å ringe på. Og å klage på at hun ringer for mye er et luksusproblem. Vær glad du har svigermor i live og at hun faktisk bryr seg om dere og vil vite hvordan dere har det.
Auriel Skrevet 12. mai 2011 #6 Skrevet 12. mai 2011 Min svigermor har ALDRI ringt oss. Hun har heller aldri sett barnebarnet sitt, som er allerede nesten 3 år - og ja, vi bor i samme byen. Om du vil ha en sånn problemløs svigermor som jeg har, så la oss bytte? Jeg ville gjerne ha en som bryr seg om sine barnebarns eksistens..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå